شناسهٔ خبر: 162485 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ انجام شد؛

جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر از طریق ناوگان ریلی استان اصفهان در ۲ سال اخیر

حسن کحال زاده - اصفهان رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ افزون بر ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر از طریق ناوگان ریلی استان اصفهان جا به جا شده اند.

حسن کحال‌زاده رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص وضعیت سفر و مسافر در بخش ریلی طی ۲ سال اخیر اظهار کرد: براساس آخرین آمار بدست آمده، در سال ۱۴۰۲ تعداد مسافر در حمل و نقل ریلی استان اصفهان بیش از ۱ میلیون و ۶۸۱ هزار نفر بوده است.  
وی افزود: از این تعداد، در سال گذشته افزون بر ۸۴۰ هزار نفر از مسافران وارد استان اصفهان شده اند و بیش از ۸۴۱ هزار نفر از استان اصفهان به مقصدی دیگر سفر کرده اند.  
رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ از طریق حمل و نقل ریلی استان اصفهان بیش از ۱ میلیون و ۶۳۹ هزار مسافر جابه جا شده اند.  
وی اضافه کرد: از این تعداد افزون بر ۸۱۹ هزار مسافر وارد استان اصفهان شده اند و بالغ بر ۸۲۰ هزار نفر با استفاده از حمل و نقل ریلی از استان اصفهان به استان دیگر رفته اند.  
کحال زاده با اشاره به اقدامات به عمل آمده در این حوزه برای ایام پیک نوروزی عنوان کرد: اقداماتی شامل عملیات بهسازی، رفع تقلیل سرعت‌ها، ارتقا کیفی خطوط ریلی و ادوات خطی در راستای کاهش زمان سیر سفر انجام شده است