شناسهٔ خبر: 162572 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

جابه‌جایی بیش از ۳۰ هزار مسافر از طریق پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان از ابتدای طرح نوروزی

پایانه مرزی میلک و میرجاوه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۰ فروردین ماه سال جاری، ۳۰ هزار و ۵۳۰ نفر مسافر از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه جابه‌جا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۱۰ فروردین سال جاری، تعداد ۳۰ هزار و ۵۳۰ مسافر از طریق پایانه‌های مرزی شمال استان تردد صورت گرفته که این میزان رشد ۵۵ درصدی را نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته نشان‌می‌دهد. 

وی افزود: از این میزان جابه‌جایی مسافر، تعداد ۲۱ هزار و ۴۶۱ مسافر از پایانه مرزی می‌لک و ۹ هزار و ۶۹ نفر مسافر نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه تردد انجام شده‌است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پایانه‌های مرزی استان به‌صورت فعال آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند تصریح‌کرد: پایانه‌های مرزی می‌لک و میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان، ظرفیت و توانمندی مناسبی برای صادرات و واردات کالا، انتقال گردشگران، مسافران و زائران پاکستانی دارد که از آن می‌توان به بهترین نحو در توسعه مبادلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور بهره گرفت.

شایان‌ذکر است پایانه مرزی میرجاوه مهم‌ترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان قرار دارد و پایانه مرزی می‌لک نیز از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار گرفته است.