شناسهٔ خبر: 162802 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان خبر داد؛

استقبال بیش از ۷۴ هزار مسافر نوروزی از ناوگان ریلی استان اصفهان

حسن کحال زاده اصفهان رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از ۷۴ هزار مسافر نوروزی (از ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۱ فرودین ماه جاری) ناوگان حمل و نقل ریلی استان اصفهان را برای سفر انتخاب کردند.

حسن کحال‌زاده رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ با اشاره به میزان استقبال مسافران نوروزی از حمل و نقل ریلی استان اظهار کرد: حوزه حمل و نقل ریلی استان از پیش از آغاز طرح نوروزی، اقدامات مؤثری را جهت استقبال و بدرقه مسافران پیش‌بینی، برنامه ریزی و اجرایی کرد.  

وی بیان کرد: مطابق با آخرین آمار به‌دست آمده از ۲۳ اسفندماه سال گذشته تا روز ۱۱ فروردین ماه سال جاری تعداد بیش از ۷۴ هزار مسافر نوروزی ناوگان حمل و نقل ریلی استان اصفهان را برای سفر انتخاب کردند.  

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: از این تعداد افزون بر ۳۶ هزار مسافر وارد اصفهان شدند و بالغ بر ۳۷ هزار مسافر با استفاده از حمل و نقل ریلی از استان اصفهان به مقصد استان‌های دیگر سفر کرده‌اند.  

وی عنوان کرد: در طرح نوروزی و بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۲ تعداد مسافران نوروزی که ناوگان حمل و نقل ریلی را برای سفر انتخاب کردند بیش از ۷۷ هزار نفر بوده است که از این تعداد افزون بر ۳۸ هزار مسافر ورودی و بالغ بر ۳۸ هزار نیز مسافر خروجی بوده‌اند.  

کحال‌زاده خاطرنشان کرد: حوزه حمل و نقل ریلی استان اصفهان با نزدیک شدن به ایام پیک سفرهای نوروزی و در راستای استقبال از مسافران اقداماتی شامل عملیات بهسازی، رفع تقلیل سرعت‌ها، ارتقا کیفی خطوط ریلی و ادوات خطی در راستای کاهش زمان سیر سفر را به عمل آورد.  

وی ادامه‌داد: برای استقبال و بدرقه مسافران قطار در این ایام، مراسمات سنتی، آئینی و محلی تدارک دیده شد و انجام پذیرفت، همچنین مراسمات مذهبی، معنوی در استقبال از ماه مبارک رمضان و بدرقه مسافران قطار توسط خادمین آستان قدس رضوی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این ایام بوده است.  

رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: برپایی میز خدمت جهت پاسخ‌گویی به مسافرین، فراهم سازی تجهیزات جهت استفاده مسافران کم‌برخوردار جسمی، زیباسازی محیط ایستگاه‌ها با توسعه فضای سبز، غبارروبی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی به مناسبت نوروز و ماه مبارک رمضان از دیگر اقدامات حوزه حمل و نقل ریلی برای استقبال از مسافرین نوروزی بوده است.