شناسهٔ خبر: 162845 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مطابق با توصیه‌های پلیس‌راه استان اصفهان؛

رانندگان در زمان خستگی و خواب‌آلودگی از رانندگی خودداری کنند

هشدار پلیس مطابق با اعلام پلیس‌راه استان اصفهان تصادفات فوتی در ایام نوروز ۱۴۰۳ ناشی از واژگونی خودرو و به علت خستگی، خواب آلودگی راننده و عدم توجه به جلو بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مطابق با اعلام پلیس‌راه استان اصفهان بیش از ۷۰ درصد حوادث ترافیکی استان در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ ناشی از خستگی، خواب آلودگی و عدم توجه به جلو بوده است.  

عدم رعایت این موارد توسط برخی رانندگان در ایام نوروز متأسفانه منجر به بروز ۳۹ فقره تصادف فوت شد که تمام آن ناشی از واژگونی خودرو بوده است.  

مطابق با اعلام پلیس‌راه استان اصفهان ۵۷ درصد تصادف‌ها مربوط به مسافران نوروزی بوده است لذا توصیه شده است رانندگان در طول سفر پس از هر ۲ ساعت رانندگی به‌مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه متناسب با وضعیت جسمانی خود در نقطه‌ای ایمن استراحت کنند.   

توجه کافی به تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، حرکت با سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی خودرو، استفاده از کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان، پرهیز از خوردن و آشامیدن در حین رانندگی، خودداری از اقداماتی که منجر به انحراف ذهنی راننده می‌شود و... از دیگر توصیه‌های پلیس‌راه اصفهان به رانندگان است.