شناسهٔ خبر: 162866 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی بازرسی از بنگاه های مشاور املاک استان مشخص شد؛

عدم رعایت سقف افزایش اجاره بیشترین تخلف ثبت شده در بنگاه‌های مشاور املاک گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: طی بازدید از بنگاه‌های مشاور املاک سطح استان، مشخص شد بیشترین تخلف ثبت شده‌عدم رعایت سقف افزایش اجاره بها از طریق این واحدهای صنفی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گلستان با هدف ساماندهی و کنترل بازار مسکن استان آغاز به کار کرد.

وی افزود: فعالیت این کارگروه با بازدید از بنگاه‌های مشاور املاک استان در سه سطح صنفی، تعزیراتی و حکومتی و همچنین اطلاعاتی آغاز شد.

ملک ادامه‌داد: بازرسان کارگروه با حضور در بنگاه‌های مشاور املاک نسبت به بازرسی مدارک و قراردادهای موجود در بنگاه اقدام کرده و عمده تخلفات موجود در این بنگاه‌ها طی بازرسی شناسایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح‌کرد: طی این بازرسی‌ها بیشترین تخلف ثبت شده عدم رعایت سقف افزایش اجاره‌بها توسط واحدهای صنفی است.

وی افزود: عدم رعایت سقف اجاره‌بها، عدم صدور کد رهگیری و صورت‌حساب بیشترین تخلفات ثبت شده در هنگام بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک سطح استان بوده است.

ملک در انتها گفت: طی سال گذشته دو هزار و ۷۲۹ بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک در شهرها و روستاهای استان انجام شد که طی این بازرسی‌ها ۱۴۸ واحد صنفی متخلف پلمب شدند.