شناسهٔ خبر: 162926 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نهضت ملی مسکن استان قم در ۱۲ سایت دنبال می شود

شورای مسکن قم مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: هم اینک در ۱۲ سایت طرح نهضت ملی مسکن در این استان روند آماده‌سازی و احداث ۶۵ هزار واحد مسکونی در دست انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)،‌ حسین زنجیرانی فراهانی روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان قم، اظهار کرد: اراضی ۵۶۰، ۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری در شهرک پردیسان، شهرک شهید سلیمانی در منطقه چهار قم، به همراه سایت های پرنیان، طایقان، سلفچگان، دستجرد، قنوات، کهک و جعفریه ۱۲ سایت تولید مسکن قم هستند.

زنجیرانی فراهانی عنوان کرد: در تمامی سایت‌های مسکن قم عملیات آماده‌سازی درحال انجام است و تلاش می‌شود این روند قم تا پایان سال نهایی شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مصوبات جلسات شورای مسکن قم طی سال گذشته اجرایی شده‌است، اضافه کرد: قم در حوزه پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه عملکرد قم در تامین و واگذاری مسکن روستایی ضعیف برآورد می‌شود، گفت: در سطح روستاهای استان باید ۱۵ هزار واحد تامین زمین شود که تاکنون فقط چهار هزار زمین واحد در سایت طایقان محقق شده‌است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به واگذاری و تامین زمین روستایی در طرح نهضت ملی مسکن، افزود: علی‌آباد و جنت‌آباد از مهم‌ترین روستاها جهت تامین زمین مسکن ملی است.

وی همچنین با اشاره به روند صدور سند مالکیت واحدهای نهضت ملی مسکن، گفت: پیش‌نویس صدور مالکیت برای افزون بر ۳۶ هزار واحد این طرح قطعی شده و به‌تدریج در حال صدور است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت: علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری، ۲۷، ۲۲ و ۱۷ هکتاری در پردیسان قم که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه درحال ساخت  است.