شناسهٔ خبر: 162928 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استان قم به کارگاه ساخت مسکن تبدیل شده است

شورای مسکن قم استاندار قم گفت: در پهنه استان قم حدود ۶۵ هزار واحد مسکونی درحال ساخت است که این امر قم را به کارگاه مسکن سازی تبدیل کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  (قم)، سید محمد آقامیری روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای تامین مسکن استان قم اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن استان، در۱۲ جبهه و سایت در حال اجراست.

وی افزود:  در سایت ۵۶۰ هکتاری در مجاورت شهرک پردیسان، ۳۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است که از زمان شروع پروژه تا به امروز از پیشرفت و سرعت قابل قبولی برخوردار بوده است.

به گفته استاندار قم ، در سایت های ۱۷، ۲۲ و ۲۷ هکتاری پردیسان به ترتیب ۱۳۴۰، ۱۸۰۰ و ۱۷۰۰ واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه در دست ساخت است.

وی ادامه داد: ‌پروژه شهرک شهید سلیمانی با ساخت ۵۲۰۰ واحد مسکونی از دیگر طرح‌های مرتبط با  نهضت ملی مسکن استان است.

رییس شورای تامین مسکن استان قم به سایت‌های ویلایی قم اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی  ساخت ۷۵۰۰ واحد مسکونی  در شهرک اول سایت پرنیان و ۷۸۰۰واحد در سایت قنوات و پنج هزار واحد در سایت طایقان به صورت خانه‌های یک طبقه حیاط داربرای متقاضیان از سال گذشته آغاز شده بود که هم اکنون در حال اجرا و پیشرفت است.

آقامیری درخصوص سایر شهرستان‌های استان توضیح داد: در شهر کهک حدود ۴۰۰ واحد، در شهر سلفچگان بیش از ۴۰۰ واحد، در شهر دستجرد نزدیک به ۵۰ واحد و درسایت جعفریه ۶۰۰ واحد مسکونی برای متقاضیان ساخته خواهد شد.

وی با بیان این که در استان قم بیش از ۸۵ هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شده‌اند تصریح کرد: براساس برنامه ابلاغی ۶۴ هزار واحد مسکونی در تمامی حوزه‌های شهری، روستایی، بافت فرسوده و خود مالک در تعهد استان بوده است که با تامین زمین و تخصیص به تمامی متقاضیان حائز شرایط، بیش از تعهد استان، مسکن سازی خواهد شد.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: ما به تعهد خود نسبت به مردم و متقاضیان مسکن پایبند هستیم و در سالجاری دستگاه‌های مرتبط با حوزه نهضت ملی مسکن باید انرژی مضاعف و تلاش بیشتری از خود صرف کنند تا کام متقاضیان مسکن با تحویل خانه شان شیرین شود.