شناسهٔ خبر: 162973 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان خبر داد؛

بازگشت اراضی ملی استان اصفهان به ارزش ۲۱۷ میلیارد تومان به بیت المال در ایام نوروز

سرهنگ امیرسعید باقری / اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: از ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ لغایت پایان روز ۱۳ فروردین ماه سال جاری با اجرای طرح تشدید حفاظت اراضی، ۶ فقره تعرض به اراضی ملی استان اصفهان به ارزش ۲۱۷ میلیارد تومان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: از پیش از فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳، برنامه ریزی های لازم به منظور مقابله با زمین خواری و حفاظت و حراست هر چه بهتر از اراضی ملی و دولتی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن در استان اصفهان به عمل آمد.  

وی افزود: براین اساس و به منظور حفاظت و صیانت از اراضی و همچنین جلوگیری از تعرض و مقابله با هرگونه تجاوزات و زمین خواری نسبت به اراضی ملی و بیت المال، طرح تشدید حفاظت اراضی ملی استان از ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز و تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه سال جاری ادامه داشت.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در خصوص اقدامات پیشگیرانه در این ایام بیان کرد: ۵۸ واحد گشتی عملیاتی خودرویی به صورت مستمر و روزانه بکارگیری شد که بر این اساس در مجموع ۹ هزار و ۲۹۶ نفر ساعت گشت زنی انجام شده است.  

وی ادامه داد: علاوه بر این موارد، در طرح نوروزی ۱۴۰۳ تعداد ۲۶ مورد بازدید نظارتی از یگان های حفاظت اراضی شهرستان های تابعه استان اصفهان بعمل آمد.  

سرهنگ باقری عنوان کرد: با انجام اقدامات پیگیری و با دقت، هوشیاری و تلاش کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان، ۶ مورد تعرض به اراضی ملی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد.  

وی افزود: با اقدامات ویژه بعمل آمده در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ مترمربع اراضی ملی استان اصفهان در شهرستان های خمینی شهر، گلپایگان، نجف آباد، اصفهان، جرقویه و نایین از چنگال متصرفان خارج و رفع تعرض شد.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش این اراضی در مجموع ۲۱۷ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: مساحت این اراضی در هر شهرستان شامل (خمینی شهر ۵ هزار مترمربع، گلپایگان ۵ هزار مترمربع، نجف آباد ۱ هزار مترمربع، اصفهان ۲۴۷ مترمربع، جرقویه ۲۵۰ مترمربع و نایین ۲۰۰ مترمربع) بوده است.  

وی ضمن قدردانی از تلاش های عوامل یگان حفاظت اراضی استان در طرح نوروزی ۱۴۰۳، خاطرنشان کرد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان همواره به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.