شناسهٔ خبر: 162976 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۷ کیلومتر باند دوم بزرگراهی در محور اردبیل - سرچم زیر بار ترافیک رفت

۱۷ کیلومتر باند دوم بزرگراهی در محور اردبیل - سرچم زیر بار ترافیک رفت مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با هدف خدمت به مردم و مسافران ۱۷ کیلومتر باند دوم بزرگراهی در محور اردبیل - سرچم در تعطیلات نوروزی زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس قولی که در ابتدای سال گذشته به مردم و مسئولین استان داده بودیم، مقرر شد ۸۵ کیلومتر بزرگراه به مجموع بزرگراه‌های استان اضافه شود که پیش از این لایه اول این میزان بزرگراه اجرا شده و ۴۵ کیلومتر دیگر هر دو لایه آسفالت اجرا شده و به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: با هدف خدمت به مردم و مسافران در شروع سفرهای نوروزی، لایه دوم ۱۷ کیلومتر دیگر از محور اردبیل - سرچم با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اجرا و زیر بار ترافیک رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل یادآور شد: هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه ۴۰۰ میلیارد ریال است که این میزان قطعا در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

حیدری افزود: جاده اردبیل- سرچم اصلی ترین مسیر ارتباطی مرکز استان اردبیل به مرکز کشور است و عملیات تعریض و تبدیل آن به بزرگراه جزو اولویتهای اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در سالهای اخیر علی الخصوص دولت سیزدهم است.

استاندار اردبیل نیز در بازگشایی این مسیر گفت: ۱۷ کیلومتر بزرگراه در مسیر اردبیل- سرچم  (۱۳ کیلومتر در محدوده شهرستان کوثر و چهار کیلومتر بعد از محدوده بودالالو ) با همت راه و شهرسازی استان به بهره برداری رسید.

سیدحامد عاملی اظهار کرد: در سال گذشته احداث ۸۵ کیلومتر بزرگراه در سطح استان برنامه ریزی شده بود که از این میزان ۴۵ کیلومتر آسفالت لایه دوم اجرا شده و زیر بار ترافیک رفته و ۱۷ کیلومتر دیگر تکمیل و زیر ترافیک رفت.