شناسهٔ خبر: 163024 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از پروژه ساخت پل دهرود

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از پروژه مشارکتی ساخت پل دهرود بر روی کشف رود بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از پروژه احداث یک دستگاه پل سه دهانه بر روی کشف رود بازدید به عمل آورد.

در این بازدید که پوریا محمدیان‌یزدی معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد و برخی مسئولین استانی نیز حضور داشت داعی ضمن قدردانی از زحمات کارفرما، شرکت مشاور و پیمانکار مهمترین اهداف پروژه را روان شدن ترافیک مسیر رسالت به دهرود، اصلاح هندسی قبل و بعد پل جهت کاهش ترافیک مسیر رسالت به دهرود و بدنه سازی رودخانه کشف رود نام برد.

گفتنی است این پل با عرشه تیر بتنی پیش ساخته شامل ۲۶ متری در دهانه وسط و ۲ دهانه ۲۲ متری در طرفین، مجموعا به طول ۷۰ مترطول، عرض عرشه ۱۲ مترطول با عرض ترافیکی مفید ۹ مترطول، فونداسیون ها به صورت شمع های عمیق به تعداد ۲۴ عدد شمع - شامل ۱۶ عدد شمع به عمق ۲۰ و قطر 1.20متر واقع در کوله ها و8  عدد شمع به عمق ۳۰ و قطر 1.50 متر واقع در دهانه وسط و پیش دالهای طرفین پل به صورت بتن مسلح و به طول ۳ متر است.

هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی از این مشارکت تسهیل و کاهش ترافیک سایت نهضت ملی مسکن مهرگان است.