شناسهٔ خبر: 163058 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان خبر داد؛

رفع تصرف فوری اراضی ملی شهرستان نجف آباد به ارزش ۳۰ میلیارد ریال

سرهنگ امیرسعید باقری / اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از رفع تصرف فوری اراضی ملی شهرستان نجف آیاد به ارزش ۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: در روزهای اخیر، یک هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان در شهرستان نجف آباد با هوشیاری کارکنان این فرماندهی از چنگال متصرفان خارج و رفع تعرض شد.  
وی با بیان اینکه ارزش این اراضی رفع تصرف شده ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در راستای صیانت از اراضی ملی، اهم فعالیت‌های یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در ۲ دسته کلی اقدامات پیشگیری و پیگیری در دست اقدام است.  
فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در خصوص اقدامات پیشگیرانه به عمل آمده در سال ۱۴۰۲ افزود: طی یکسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شد و این تیم های عملیاتی و گشت خودرویی نسبت به پیمایش روزانه، گشت زنی و رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش اقدام کردند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف اراضی، فوراً اقدامات قانونی لازم را انجام داده‌اند.  
وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ جهت اطلاع رسانی به مردم عزیز با نصب ۱۱۱ تابلو، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی، هشدارهای لازم اعلام تا مردم استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت‌المال است.  
سرهنگ باقری با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲،   تعداد ۳۶ گزارش از طریق سامانه ۱۶۵۶ و سامانه خبری توسط یگان حفاظت اراضی استان دریافت شد که مورد رسیدگی قرار گرفتند عنوان کرد: در حال حاضر نیز سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ به صورت ۲۴ ساعته فعال است تا مردم استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی موضوع را گزارش کنند و عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام خواهند داد.  
وی با اشاره به اینکه هرگونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به شمار می‌رود، گفت: با پایش روزانه توسط عوامل یگان حفاطت اراضی استان اصفهان، عرصه بر متصرفان اراضی ملی استان تنگ شده است.