شناسهٔ خبر: 163092 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به صورت امانی انجام شد؛

اصلاح نقطه حادثه‌خیز در محور روستایی باغلوجه سردار

راهداری زنجان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود گفت: اصلاح نقطه حادثه‌خیز در محور روستایی باغلوجه سردار در جهت ایمن‌سازی و افزایش فاصله دید انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، میثم زارعی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود با اشاره به اینکه اصلاح نقاط حادثه‌خیز تأثیر به سزایی در کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای دارد، گفت: یکی از کار آمدترین روش‌های جلوگیری از تصادفات، بهسازی نقاط حادثه‌خیز در شبکه راه‌ها است. از این رو رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی زنجانرود به‌عنوان یکی از سیاست‌ها و اهداف مهم از سوی تمامی همکاران این حوزه دنبال می‌گردد.

وی افزود: بر این اساس کوه‌بری، ترانشه‌برداری و افزایش فاصله دید در محور روستایی باغلوجه سردار با همت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود به‌صورت امانی انجام شد.

زارعی با اشاره به اینکه این نقاط در جلسات متعدد کارشناسی به‌عنوان نقاط پر تصادف شناسایی و بر اساس شاخص تصادفات اولویت‌بندی شده‌اند، افزود: اصلاح این نقطه حادثه‌خیز با اصلاح قوس افقی، افزایش فاصله دید، تعریض و شانه‌سازی در طول مسیر و قوس‌های یاد شده و همچنین درواسیون و بازگشایی ابروهای مسدود اجرا و تکمیل خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود افزود: هر چند بهسازی برخی محورها ضروری است و باید نسبت به آن اقدام جدی شود، اما، دقت و مراقبت رانندگان نیز نقش چشمگیری در کاهش تصادفات خواهد داشت.

وی در پایان به مشارکت مردم و سایر ارگان‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به مذاکرات صورت‌گرفته، مشارکت مردم و سایر ارگان‌ها در جهت رفع مشکلات از اقدامات قابل توجهی است که تسریع اقدامات پیش رو را به‌همراه داشته است.