شناسهٔ خبر: 163117 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۵ هزار و ۶۳۳ متقاضی سیستان و بلوچستان پرداخت شد

مهندس مهدیار.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از پرداخت وام ودیعه مسکن برای کمک به اجاره بهای بیش از ۵ هزار و ۶۳۳ متقاضی این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، ابوالفضل مهدیار معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از پرداخت وام ودیعه مسکن برای کمک به اجاره بهای بیش از پنج‌هزار و ۶۳۳ متقاضی این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مهدیار افزود: در قالب این طرح تاکنون افزون بر هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان سیستان و بلوچستان پرداخت شده‌است.

وی بیان اینکه پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط است، تأکید کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار بوده و در حال حاضر فاقد مالکیت باشند و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و اسکان و دارای کد رهگیری بوده و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از ۱۴۰۱/۱۰/۰۱ باشد.

وی از تداوم ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن در استان خبر داد و گفت: مردم استان می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس http://saman.mrud.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تاکنون ۳۴ هزار و ۷۶۱ نفر از شهروندان استان در سامانه جامع طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی برای دریافت ودیعه مسکن ثبت نام کردند، اظهار کرد: هشت هزار و ۴۴۰ نفر از ثبت نام کنندگان حائز شرایط برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند که تاکنون پنج‌هزار و ۶۳۳ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند و بقیه نیز در حال انجام است.

وی سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در زاهدان و سایر نقاط شهری را به‌ترتیب یک‌هزار و ۵۰۰ و یک‌هزار میلیون ریال و نیز در مناطق روستایی ۴۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه و اجاره مسکن هستند باید دارای اجاره‌نامه و کد رهگیری باشند.

مهدیار تأکید کرد: مستاجرانی که دارای کد رهگیری نیستند می‌توانند به سامانه املاک و مستغلات آدرس سامانه (amlak.mrud.ir) و (srem.ir) مراجعه کرده و کد رهگیری را به‌صورت رایگان دریافت کنند.