شناسهٔ خبر: 163119 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیر شورای ترافیک استان یزد اعلام کرد؛

کاهش ۲۳ درصدی فوتی تصادفات جاده‌ای نوروز ۱۴۰۳ در استان یزد

ستاد کاهش تصادفات یزد دبیر شورای ترافیک استان یزد گفت: در استان یزد در حوزه تصادفات برون‌شهری آمار تصادفات فوتی و جرحی به ترتیب با ۲۳ و ۱۸ درصد کاهش همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، محمد منتظر در آیین تجلیل از اعضای شورای ستاد راهبردی کاهش تصادفات استان یزد که به میزبانی این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ ادامه داشت و استان یزد با ۱۰ درصد افزایش تردد نسبت به سال گذشته، به عنوان سومین استان پرتردد در این ایام شناخته شد.

دبیر شورای ترافیک استان یزد از کاهش ۵ درصدی میانگین سرعت تردد در محورهای مواصلاتی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این کاهش پنج درصدی موجب تبدیل تصادفات فوتی به جرحی و تصادفات جرحی به خسارتی شد.

منتظر ادامه داد: استقرار ۶۰ دستگاه خودروی سمند توسط فرمانداری‌ها و ۴۰ دستگاه توسط پلیس‌راه، ۳۳ دستگاه آمبولانس اورژانس، ۱۷ دستگاه خودروی متعلق به هلال‌احمر و همچنین برپایی ۳۷ ایستگاه نوروزگاهی در محورهای مواصلاتی از جمله عوامل کاهش تصادفات در نوروز امسال است.

وی با بیان اینکه در کل کشور شاهد کاهش ۳۷ درصدی فوتی و افزایش یک و شش‌دهم درصدی مجروحین در نوروز ۱۴۰۳ بودیم، تأکید کرد: در استان یزد در حوزه تصادفات برون‌شهری آمار فوق به ترتیب با ۲۳ و ۱۸ درصد کاهش همراه بوده است. ضمن اینکه در تصادفات درون‌شهری میزان فوتی ۴۴ درصد و میزان مجروحین ۲۲ درصد کاهش داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان یزد برای دومین سال متوالی رتبه کاهشی تصادفات فوتی برون‌شهری را با ۱۰ فوتی به خود اختصاص داده است.