شناسهٔ خبر: 163133 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته انجام شد؛

افزایش ۲۰ درصدی جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه عمومی در استان همدان

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه عمومی در استان همدان طی سال ۱۴۰۲ نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از جا به جایی بیش از ۳ میلیون و ۴۲۸ هزار مسافر درون و برون استانی با وسیله نقلیه عمومی در استان خبر داد و گفت: جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه عمومی در ۱۲ ماهه سال گذشته نسبت به‌مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۲۰ درصد افزایش داشته است.

آهکی تصریح‌کرد: این تعداد مسافر در استان همدان از طریق ناوگان عمومی در قالب ۳۸۷ هزار و ۱۸۴ مورد سفر جابه‌جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بالغ بر ۱۱ درصد افزایش را نشان‌می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ضمن اشاره به فواید اجتماعی و فرهنگی استفاده از خودروهای عمومی گفت: علاوه بر کاهش هزینه‌های حمل و نقل، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی‌هوا، افزایش اشتغال و توسعه پایدار، استفاده از این خودروها به تعاملات اجتماعی بین افراد کمک می‌کند.

وی افزود: در راستای افزایش رفاه، راحتی و رضایتمندی مسافران و جلوگیری از تأخیر حرکت اتوبوس‌ها، هیچ اتوبوسی حق توقف در محدوده شهر برای سوار کردن مسافر را ندارد و در صورت مشاهده به‌شدت برخورد قانونی خواهد شد.

این مسئول نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی را یکی از وظایف مهم اداره کل برشمرد و گفت: به‌منظور ارتقا ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل‌نقلیه عمومی با همکاری پلیس راه استان به‌طور مستمر در حال اجراست.

آهکی همچنین به فعالیت ۲ هزار و ۱۲۰ راننده اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه در استان اشاره و تصریح‌کرد: همه این رانندگان دارای کارت هوشمند و سلامت زیر نظر این اداره کل هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در پایان افزود: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر بین شهری از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و در صورت لزوم درکمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی شود.