شناسهٔ خبر: 163173 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان بوشهر خبر داد:

جابه‌جایی بیش از ۹ میلیون تن کالا از بوشهر در سال گذشته

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از جابه‌جایی ۹ میلیون و ۲۱۰ هزار تن کالا در سال گذشته از مبادی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از جابه‌جایی ۹ میلیون و ۲۱۰ هزار تن کالا در سال گذشته از مبادی این استان خبر داد.
وی بیان کرد: جابه‌جایی کالا در استان بوشهر از نظر تناژ و سفر (سرویس) رشد ۵ درصدی را تجربه کرده که نشانگر رونق و بهبود شاخص‌های اقتصادی استان است.
اخترشناس افزود: عمده کالاهای جابجا شده از مبدا استان طی سال گذشته شامل ۵۳ درصد مواد شیمیایی، ۲۱ درصد مواد ساختمانی و معدنی و ۱۳ درصد کالاهای کشاورزی و دامی بوده است.
عمده ‎ترین مبدا و مقصد ناوگان بار استان طی سال گذشته
وی عسلویه را به عنوان مبدا اصلی کالاهای جابه‌جایی شده در استان عنوان کرد و اظهار داشت: بوشهر و دشتستان نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر درخصوص مقاصد کالاهای حمل شده از این استان نیز گفت: تهران با هزار و ۱۰۸ تن، فارس با ۶۲۹ تن و خوزستان با ۵۴۱ تن کالا مقاصد اصلی ناوگان حمل بار از بوشهر بوده ‎اند.
جابه‌جایی ۱۰۲ هزار تن کالای اساسی در استان
اخترشناس از جابه‌جایی ۱۰۲ هزار تن کالاهای اساسی توسط ناوگان باری بوشهر طی سال گذشته خبر داد.
این مقام مسئول افزود: این میزان جابه‌جایی کالا در قالب ۶ هزار و ۸۶ سفر (سرویس) انجام شده که مجموعا ۳۸ درصد نسبت به سال قبل‌تر افزایش داشته است.
وی با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۳۷۶ ناوگان حمل بار در استان یادآور شد: سن ناوگان باری بوشهر ۱۲ سال و حدود ۸ سال از میانگین کشوری جوان‌تر است.
به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، ۱۶۸ شرکت حمل و نقل فعال استان با بیش از ۵ هزار و ۲۳۴ راننده باری جابه‌جایی کالاها را بر عهده داشته‌اند.