شناسهٔ خبر: 1632 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

چلندری در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

احداث سالن زیارتی جدید فرودگاه امام (ره) تا یک سال آینده / تصویب اساسنامه شهر فرودگاهی در هیأت دولت

ورود حجاج مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: احداث سالن زیارتی فرودگاه امام خمینی (ره) برای زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

سعید چلندری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در راستای توسعه فاز یک فرودگاه امام خمینی، احداث ترمینال زیارتی با سازه‌های سبک، برای زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات با تغییر کاربری فضاهای موجود برای سال آینده در دستور کار است تا سالنی در شأن زائران ایجاد شود.

مدیر کل فرودگاه امام افزود: با توجه به محدودیت‌ها، سالنی که امسال برای عملیات رفت حجاج مورد استفاده قرار گرفت سالن ارتباطی هتل و پارکینگ فرودگاهی بود.

چلندری با اشاره به اینکه ترمینال جدید زیارتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود، ادامه داد: در راستای اصل 44 قانون اساسی و با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در فرودگاه امام خمینی (ره) توجیه اقتصادی دارد به محض فراخوان، سرمایه‌گذاران اعلام آمادگی می‌کنند و از این جهت نگرانی وجود ندارد.

مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) همچنین درباره آخرین وضعیت اساسنامه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: این اساسنامه در هیأت دولت تصویب شد اما در حال حاضر تعیین هیأت مدیره و مجمع اساسنامه شهر فرودگاهی موضوعات قابل بحث است که امیدواریم هر چه زودتر مشخص شود.

اراضی موجود در منطقه هوانوردی و غیرهوانوردی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تحت مالکیت شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور حدود 14 هزار هکتار شامل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و شهر فرودگاهی است./

نظر شما