شناسهٔ خبر: 16330 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات بارش برف در استان کردستان

کولاک شديد راه بيش از ۴۰ روستای شهرستان مريوان را بست/ انسداد راه ۱۰۰ روستای شهرستان بانه

برف روبی رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان بانه از بسته شدن راه ۱۰۰ روستاي شهرستان بانه به دليل بارش برف و کولاک خبر داد، این در حالیست که به گفته رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان مريوان، راه بيش از ۴۰ روستاي بخش سرشيو اين شهرستان به علت بارش برف و کولاک شديد بسته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه  شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره کل راه و شهرسازي کردستان، هيمن محمدي بهرام با بيان اينکه در دو روز گذشته جاده‌هاي شهرستان بانه به صورت مداوم نمک پاشي و برف‌روبي شده است گفت: با تلاش عوامل راهداري راه‌هاي اصلي شهرستان بانه  به غیر باز مسیر بانه-سقز باز است ولي هم اکنون تردد در جاده‌هاي منتهي با شهرستان با کندي انجام مي‌شود.

وي افزود: شب گذشته يک دستگاه اتوبوس مسير سردشت - تهران در گردنه خان از مسير خارج شده بود که با کمک نيروهاي راهداري و جمعيت هلال احمر بانه به مسير اصلي هدايت شد.

رئيس اداره راه و شهرسازي بانه به شهروندان توصيه کرد از تردد غير ضروري خودداري کنند و در صورت نياز به تردد، از زنجير چرخ استفاده کنند و وسايل ضروري با خود به همراه داشته باشند. به گفته وي سامانه تلفني ۱۴۱ در ۲۴ ساعت شبانه روز جهت اطلاع از وضعيت جاده‌هاي شهرستان آماده پاسخگويي به شهروندان است.

دياري استواري رييس راه و شهرسازي مريوان نيز گفت: تردد در مسير مريوان - سقز به علت لغزندگي و يخ زدگي جاده، فقط با بستن زنجير چرخ امکانپذير است.

وي گفت: هم اکنون کولاک و بارش برف مداوم موجب کندي حرکت وسايل نقليه در گردنه‌ها و ارتفاعات اين بخش شده است.

وي با اشاره به کولاک شديد و يخ زدگي گردنه‌ها و نقاط مرتفع جاده‌هاي بين شهري اين شهرستان در مسير مريوان - سقز افزود: چند اکيپ و دستگاه برف‌روب در حال برف‌روبي جاده‌هاي بين شهري و روستايي شهرستان مريوان در بخش سرشيو هستند و در برخي نقاط به علت سرماي هوا و کولاک، عمليات برف‌روبي با کندي انجام مي‌پذيرد.

استواري افزود: به علت تداوم بارش برف و کولاک شديد، بازگشايي راه‌هاي روستايي در اين محور به کندي انجام مي‌شود و در برخي از نقاط نيز متوقف شده است اما ديگر راه‌هاي اصلي شهرستان باز است.

رئيس اداره راه و شهرسازي مريوان گفت: مردم در اين ايام از ترددهاي غيرضروري بين شهري و روستايي خودداري کنند، وی خواستار به همراه داشتن زنجير چرخ و وسايل ايمني مناسب توسط رانندگان شد.

نظر شما