شناسهٔ خبر: 163321 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی بازرسی کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گلستان محقق شد؛

پلمب بنگاه مشاور املاک متخلف در کردکوی

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: بر اساس بازدیدهای مستمر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گلستان از بنگاه‌های مشاور املاک در سطح استان، یک واحد صنفی متخلف در شهر کردکوی پلمب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: همزمان با آغاز فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در استان، اعضای کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان در شهرستان‌های گلستان نیز نسبت به بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک اقدام کردند.

ملک ادامه‌داد: بر این اساس، در فرمانداری‌های استان نیز جلساتی برگزار و پس از شناسایی بنگاه‌های مشاور املاک هر شهرستان، بازرسی‌های مستمر از این واحدهای صنفی انجام شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان از سومین مرحله بازدید از بنگاه‌های مشاور املاک شهر کردکوی خبر داد و گفت: در سومین دور بازدید از بنگاه‌های مشاور املاک این شهر، یک واحد صنفی متخلف شناسایی و پلمب شد.

وی افزود: در سنوات قبل گزارشاتی از شهرستان کردکوی به دبیرخانه کارگروه ارسال و بر اساس این گزارش اعضای گشت با حضور در شهرستان، پس از بازرسی بنگاه‌های مشاور املاک کردکوی با متخلفین برخورد قانونی کردند.

ملک همچنین گفت: عمده تخلفات موجود در این واحدهای صنفی عدم ارائه فاکتور به متعاملین، عدم درج مبلغ در قرارداد و عدم ارائه توکن به متعاملین بوده است.

وی در انتها اظهار کرد: چنانچه مردم استان شکایاتی از بنگاه‌های مشاور املاک محل سکونت خود دارند می‌توانند گزارش‌های خود را به دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان، اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک استان گلستان ارائه کرده تا به‌صورت جدی و قانونی با این واحدهای صنفی برخورد شود.