شناسهٔ خبر: 16333 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملیات بی وقفه برف‌روبی در اسلام آباد غرب واقع در استان کرمانشاه/ هيچ راهی در پاوه مسدود نيست

بارش برف در جاده رییس اداره راه و شهرسازی اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه گفت: به دنبال بارش‌های اخیر، برف‌روبی در ساعت ۴ صبح روز چهارشنبه آغاز شد و کماکان ادامه دارد، این در حالیست که به گفته رئيس اداره راه و شهرسازی پاوه، تمامي راه‌هاي مواصلاتی شهرستان بازگشايي شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، فریدون زارعی پور با اشاره به اینکه برف با ضخامت ۱۰ سانتی متر در نقاط تپه ماهور و ۳۰ سانتی متر در مناطق کوهستانی اسلام آباد غرب را سفید پوش کرد گفت:

در این عملیات زمستانی تاکنون ۵۰ تن نمک و ماسه در سه گردنه حسن آباد، تراب و گهواره پاشیده شد و با شروع در روز گذشته بارش و زمین گیر شدن برف، ارتباط ۵۰ روستا در نقاط کوهستانی با مرکز شهر قطع شد که با تلاش پرسنل راهدار این شهرستان در ساعت ۲ بامداد روز پنجشنبه بازگشایی شدند.

همچنین برق روستای مله سرخ بعلت وزش باد قطع شده بود که با برف روبی راه روستای مله سرخ، اداره برق توانست برق این روستا را مجددا وصل نماید.

شهرستان اسلام آباد غرب دارای ۵۷۰ کیلومتر انواع راه اصلی، فرعی و روستایی است.

باتوجه به توپوگرافی منطقه به محض بارش نزولات آسمانی، با سرد شدن هوا تمام حوزه برفگیر می‌شود.

شهرستان اسلام‌آباد غرب با تجهیز ۵ اکیب برفروبی آماده خدمت‌رسانی عملیات زمستانی شده است.

همچنین ابراهيم شهرياري رئيس اداره راه و شهرسازی پاوه گفت: بارش برف از روز چهارشنبه در منطقه شروع شده و كماكان ادامه دارد.

وي افزود: دما در گردنه‌ها به ۶ تا ۷ درجه زير صفر هم مي‌رسد و اين موضوع با وزش باد، كولاك و يخبندان هم در پی داشته که حتي ديد تردد در محورهاي پاوه-روانسر و باينگان-نودشه را مختل كرده است.

شهرياري ادامه داد: برغم بارش ۷۰ سانتي متري در گردنه‌ها و ۳۰ سانتيمتری در شهر پاوه،۷۲ ساعت گذشته با تلاش ۲۴ ساعته، ۴ اكيپ راهداري هيچ راهي مسدود نمانده و انسداد مسیر ۳۵ روستا در منطقه هم بازگشايي شد.

شهرياري در پايان گفت: تمامي نيروهاي راهداري شهرستان پاوه تا پايان بارش در تمام محور‌هاي اصلي و فرعي به حالت آماده‌باش مستقرند، تاكنون نارنجي پوشان اين منطقه بيش از ۱۵۰ خودرو در راه مانده را كمك‌رساني كردند.

نظر شما