شناسهٔ خبر: 163362 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کنترل بازار املاک یکی از اصلی ترین اهداف دولت است

مقصودی وند رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: یکی از اصلی ترین اهداف دولت کنترل بازار املاک بوده که سیاستگذاری های مهمی نیز در این حوزه صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود مقصودی وند گفت: کنترل بازار املاک یکی از مهم ترین اهداف دولت است و پیرو آن نیز کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات تشکیل شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در استان آذربایجان شرقی نیز تشکیل یافته است که اداره کل راه و شهرسازی بعنوان دبیر این کارگروه با انجام نظارت های مستمر در قالب گشت های بازرسی، بر عملکرد مشاورین املاک در سطح استان نظارت می کند.

مقصودی وند خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه کنترل بازاز املاک، ایجاد سامانه خود نویس است که توسط آن کلیه مشاورین املاک، موجرین و مستاجرین می توانند قراردادهای اجاره خود را بصورت رایگان ثبت و کد رهگیری دریافت کنند.

وی یادآور شد: طبق سامانه خودنویس، دیگر نیاز نیست هیچ مستاجر و موجری جهت ثبت قرارداد اجاره خود به مشاورین املاک مراجعه کند و هر یک با ثبت اطلاعات خود می توانند بصورت کاملا رایگان قرار داد خود را ثبت کنند و در آینده نزدیک نیز شاهد ثبت قراردادهای خرید و فروش در همین سامانه خواهیم بود که این مسئله نیز می تواند تاثیر مهمی در بازار املاک داشته و مانع برخی واسطه گری ها و دریافت مبالغ هنگفت توسط سودجویان بازار املاک شود.