شناسهٔ خبر: 163555 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت نام ۲ هزار و ۲۹۵ متقاضی جوانی جمعیت در استان سمنان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۹۵ متقاضی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان جهت دریافت زمین ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با اشاره به ۲ هزار و ۲۹۵ فقره ثبت‌نام برای دریافت زمین در قانون جوانی جمعیت در استان، گفت: از این تعداد، یک هزار و ۳۵۹ مورد تأیید نهایی شده‌اند و به ۵۹۱ متقاضی نیز واگذاری زمین انجام شده است.

حسینی طباطبایی ادامه داد: بر اساس آخرین آمارهای موجود،تا پایان سال گذشته  یک هزار و ۶۸۹ قطعه زمین به زوجین  استان سمنان در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت واگذار شده است.

وی افزود: این زمین‌ها توسط اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان، اداره کل راه و شهرسازی شرق استان و شهرهای جدید به متقاضیان طرح جوانی جمعیت واگذار شده است.

رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان با بیان اینکه بیشترین متقاضیان دریافت زمین در طرح قانون جوانی جمعیت در سمنان ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای تأمین زمین مورد نیاز این افراد انجام شده است و به‌زودی واگذاری زمین در سمنان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دامغان نیز اختصاص زمین در مسیر تهیه طرح‌های لازم است و به‌زودی واگذاری زمین به این متقاضیان نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان اضافه کرد: اسناد زمین‌های واگذارشده در قانون جوانی جمعیت به‌ صورت ملکی و با واگذاری قطعی بوده و دریافت‌کنندگان زمین الزامی به ساخت بنا ندارند.

حسینی‌طباطبایی ادامه داد: دولت سیزدهم برنامه‌های خوبی را در راستای افزایش جمعیت و فرزندآوری اجرا می‌کند و به همین خاطر نیز قراردادهای واگذاری زمین در طرح قانون جوانی جمعیت مشروط نیست و زمین به افراد هدیه می‌شود و شرط ساخت برای آنها دیده نشده است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: امکان دریافت تسهیلات موردنیاز برای ساخت بنا در این طرح‌ها نیز به‌صورت خودمالکی وجود دارد.