شناسهٔ خبر: 16356 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت ضوابط ساخت و ساز بناهای بلند در گفتگو با صادق‌مالواجرد:

انتقاد از پاسخ‌های دیرهنگام شهرداری تهران به مصوبات شورای‌عالی معماری و شهرسازی/ ضوابط ساخت‌و‌ساز بناهای بلند پایتخت در دست بررسی مجدد

انبوه سازی، چهره دیگری از کلانشهر تهران مدیرکل دفتر طراحی و معماری وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از پاسخ‌های دیرهنگام شهرداری تهران به مصوبه شورای‌عالی درباره تعیین چارچوب تدوین و بررسی ضوابط ساخت و ساز بناهای بلند شهر گفت: در حال بررسی پاسخ‌های شهرداری تهران و ضوابط هستیم.

فرزانه صادق‌مالواجرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در رابطه با اعلام زمان تقریبی ضوابط ساخت و ساز بناهای بلند از سوی شورای‌عالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: بررسی ضوابط ساخت‌و‌ساز بناهای بلند در کمیته‌های تخصصی شورای عالی معماری و شهرسازی در جریان است. این ضوابط نیازمند بررسی دقیق و کارشناسانه است و تا نکات مختلف آن مورد بررسی همه‌جانبه قرار نگیرد اعلام زمان تقریبی این ضوابط ممکن نیست.

مدیرکل دفتر معماری و طراحی وزیر راه و شهرسازی افزود: پاسخ‌های شهرداری برای ضوابط ساخت‌و‌ساز بناهای بلند کلانشهر تهران نزدیک به دو ماه است که به شورای‌عالی معماری و شهرسازی و معاونت معماری و شهرسازی ارسال شده است و عین دو ماه نیز هر هفته برای بررسی دقیق آن جلساتی در شورای‌عالی تشکیل شده است. اینها در حالی است که آخرین مصوبه شورا برای شهرداری مربوط به بهمن‌ماه سال گذشته است به همین‌خاطر ما در حال بررسی دوباره ضوابط هستیم.

صادق مالواجرد در پایان تاکید کرد: پیرو مصوبه ۲۵ اسفندماه سال گذشته (۹۳) نامه‌ای به شهردار تهران ارسال شد که در آن تعیین تکلیف ۴۷ پرونده ارجاعی- ثبت شده در خصوص بلندمرتبه‌سازی و منطبق با طرح جامع مصوب سال ۸۶ تصریح شده بود اما این پاسخ‌ها تنها ۲ ماه است که به شورای‌عالی رسیده و طی این دو ماه نیز در حال بررسی مجدد آنها هستیم که نتیجه متعاقبا از سوی شورای‌عالی اعلام خواهد شد. /

نظر شما