شناسهٔ خبر: 163603 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمتر از یک هفته اخیر انجام شد؛

رفع تصرف فوری یک‌هزار مترمربع اراضی ملی شهرستان شاهین شهر و میمه

سرهنگ امیرسعید باقری / اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از رفع تصرف فوری اراضی ملی شهرستان شاهین شهر و میمه به مساحت یک‌هزار متر مربع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سرهنگ امیر سعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: اراضی تحت پوشش این یگان، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع‌شده‌اند که اقدامات لازم در بخش‌های پیشگیری و پیگیری، انجام و اراضی متعلق به بیت المال با اجرای احکام حقوقی و یا رفع تصرف فوری از ید متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده می‌شود.  

وی افزود: بر این اساس تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان، روزانه، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان بیان کرد: در کمتر از یک هفته اخیر، یک فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی شهرستان شاهین‌شهر و می‌مه شناسایی و از چنگال متصرفان خارج و رفع تعرض شد.  

وی با بیان اینکه مساحت این اراضی یک‌هزار مترمربع بوده است گفت: ارزش این اراضی رفع تصرف شده ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است که به بیت المال بازگردانده شد.  

سرهنگ باقری عنوان کرد: یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کند همچنین به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان رصد می‌شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع مورد بررسی و پیگرد قضائی قرار می‌گیرد.