شناسهٔ خبر: 163684 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

ثبت نام بیش از ۴۷ هزار خوزستانی در طرح جوانی جمعیت

آذرسا خوزستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، میثم آذرسا معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در خصوص اجرای طرح قانون جوانی جمعیت در استان خوزستان اظهار کرد: مطابق با آیین‌نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند و همچنین خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال، در صورت واجد شرایط بودن زمین تعلق می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته روزانه ۰.۵ درصد به آمار متقاضیان جمعیت جوانی جمعیت در خوزستان افزوده می‌شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند.

آذرسا خاطرنشان کرد: حجم متقاضیان طرح‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت به نسبت میزان تأمین زمین بسیار بیشتر است.

میانگین ثبت نام متقاضیان در طرح جوانی جمعیت خوزستان ۴ برابر بیشتر از نرمال کشور است

وی گفت: در استان خوزستان میانگین ثبت نام‌هایی که انجام شده نسبت به نرمال کشوری و برش جمعیتی استان به نسبت جمعیت کشور، ۴ برابر بیشتر بوده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته تعداد متقاضیان، مازاد بر پیش‌بینی‌های انجام شده بود، افزود: برنامه ما نسبت به تأمین زمین در سال گذشته مناسب بوده و آمار بالاتری از ابتدای برنامه داشتیم ولی حجم متقاضیان در حوزه جوانی جمعیت به اندازه‌ای زیاد بود که همچنان در حال تأمین زمین هستیم.

آذرسا ادامه‌داد: اجرای طرح جوانی جمعیت و تحکیم بنیان‌های خانواده برای آینده کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین جهت قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوانی مصوب شده تا از خانواده‌ها و جمعیت جوان به‌صورت ویژه حمایت شود.

یادآور می‌شود، اسفندماه سال قبل ۳۰۰۰ قطعه زمین با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به خانواده‌های مشمول ماده چهار قانون جوانی جمعیت در استان خوزستان واگذار شد.