شناسهٔ خبر: 163751 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل ونقل مسافری سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲

ناوگان اتوبوسی سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ۳ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۸۶۶ مسافر طی سال ۱۴۰۲  توسط ناوگان حمل و نقل مسافربری این استان جابه‌جا شده اند که این میزان افزایش ۱۰ درصدی در تعداد مسافر و ۸ درصدی در تعداد سفر را  نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمور باقری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۸۶۶ نفر مسافر طی ۲۵۳ هزار و ۵۶۶ سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل مسافری این استان جابه‌جا شده‌اند.

 وی افزود: از این تعداد مسافر، سفر یک میلیون و ۶۳۷ هزار و ۵۸۵ نفر درون استانی (۵۲ درصد) و یک میلیون و ۵۲۷ هزار و ۲۸۱ نفر (۴۸ درصد) به مقصد برون استانی بوده است.

 معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بیشترین سهم جابه‌جایی مسافر در سال ۱۴۰۲ با ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۷۸۱ نفر مسافر به شهر زاهدان اختصاص داشته است.

 باقری با اشاره به اینکه در بازه زمانی مذکور ۸۸ درصد مسافر جابه‌جا شده توسط اتوبوس، ۲ درصد مینی بوس و ۱۰ درصد با سواری بوده تصریح کرد: در حال حاضر ۶۴ شرکت مسافربری، ۳ پایانه، بیش از ۲ هزار راننده مسافری و ۹۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی در حال خدمات رسانی به مسافران هستند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل‌ونقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.