شناسهٔ خبر: 163800 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان:

سوء استفاده مشاورین املاک از امتیاز خریداران طرح نهضت ملی مسکن پیگرد قانونی دارد

نهضت ملی خوزستان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان به مشاورین املاک هشدار داد در صورت خرید و فروش امتیاز طرح مسکن ملی منتظر عواقب و اقدامات قضایی باشند.

ط به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، میثم آذرسا، با اشاره به منع قانونی خرید و فروش امتیاز مسکن ملی گفت: بر حسب گزارشات واصله مردمی و مراجع نظارتی تعدادی از مشاورین املاک در سطح شهرهای استان اقدام به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی می‌نمایند که ضمن هشدار به این مشاورین اعلام می‌کنیم هر نوع خرید و فروش این امتیاز دولتی غیر قانونی بوده و پیگرد قانونی دارد.

وی در ادامه توضیح داد: این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت‌می‌گیرد، لازم به ذکر است هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم ج یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد.

وی تصریح‌کرد: با عنایت به ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان و ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی آن و نیز ماده ۳ آیین نامه اجرایی طرح‌های حمایتی و اقدام ملی مسکن هر نوع خرید و فروش امتیاز طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ممنوع بوده و رسانه‌ها می‌بایست از درج تبلیغات محلی خرید و جدا فروش این طرح‌ها خودداری کنند.