شناسهٔ خبر: 163815 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پاسخگویی به ۱۳۲ هزار تماس سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان

مركز مدیریت راه‌های استان اصفهان رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان از پاسخ گویی به ۱۳۲هزار تماس به سامانه تلفنی ۱۴۱ در استان اصفهان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، مریم تاکی اظهار کرد: از مجموع ۱۳۴ هزار و ۴۶۸ تماس برقرار شده با تلفن گویای ۱۴۱ استانی در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۱۳۲ هزار و ۵۱۸ تماس توسط کارشناسان پاسخ‌گویی مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان پاسخ داده شده است.

 رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان افزود: در مجموع این تماس‌ها، تعداد ۳۰ هزار و ۴۹۴ شکایت ثبت شده است که سهم ۱۴.۴ درصد از ۲۱۲ هزار و ۳۵۳ شکایت ثبت شده در کشور است که از این حیث رتبه دوم ثبت پس از ستاد مرکز مدیریت راه‌های کشور محسوب می‌شود.

 وی با توجه به تحلیل و جمع‌بندی شکایات ثبت شده در سامانه سوانح و حوادث جاده‌ای توسط این اداره کل در سال ۱۴۰۲ خاطر نشان کرد: مشکلات راه‌ها با ۱۹.۸ درصد بیشترین سهم از تماس‌های سامانه ۱۴۱ را در بر می‌گیرد و بعد از آن مسائل حوزه حمل‌ونقل باری، مسافری، عوارضی‌ها، امداد خودرو و مراکز خدمات رفاهی، ایمنی و حریم راه موضوع تماس‌ها بوده است.

 تاکی عنوان کرد: از مجموع ۱۱ هزار و ۱۷۶ شکایت ثبت شده که مربوط به حوزه حمل‌ونقل بار بوده است، ۹ هزار و ۹۸۵ شکایت پایان یافته و در حوزه حمل‌ونقل مسافری نیز ۲ هزار و ۴۵۳ شکایت ثبت شده که تمامی این تعداد در کمیسیون‌های مربوطه بررسی و پاسخ داده شده‌ است.

 
رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان در خصوص موضوع بیشترین شکایت ثبت شده در حوزه مسافر و کالا تشریح کرد: عدو پرداخت کرایه، نرخ نامتعارف کمیسیون جهت حمل بار و عدم تخلیه بار در حوزه حمل‌ونقل کالا بوده و همچنین تأخیر بیش از اندازه در آغاز سفر، نقص فنی خودرو و برخورد نامناسب کارکنان شرکت در حوزه حمل‌ونقل مسافر بیشترین تعدد شکایت ثبت شده را شامل می‌شوند.