شناسهٔ خبر: 163816 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حذف و اصلاح ۱۵ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی لرستان

حذف نقاط حادثه‌خیز مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان گفت: حذف و اصلاح ۱۵ نقطه پرحادثه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در محورهای مواصلاتی استان طی سال گذشته انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان اظهار کرد: در راستای ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان در سال گذشته اقداماتی نظیر کنترل روشنایی، نصب تابلو، تعمیر، خط کشی راه، نصب و تعمیر انواع حفاظ، شست‌وشوی علائم و... در فصول مختلف سال و با توجه به شرایط آب و هوایی به‌صورت مداوم انجام‌می‌شود.

وی ادامه‌داد: در راستای حذف نقاط حادثه‌خیز که از اولویت‌های سازمان و اداره کل می‌باشد حذف و اصلاح ۱۵ نقطه پرحادثه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در محورهای مواصلاتی استان انجام شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان بیان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار انواع تابلو و علائم (اخطاری، انتظامی) افقی و عمودی در طول محورهای استان نصب شده‌است.

 شیروانی تصریح‌کرد: نصب نیوجرسی به طول ۱۰۰ کیلومتر و خط کشی ۴ هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی از دیگر اقدامات شاخص در راستای ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان است.

وی اضافه‌کرد: احداث ۳۰ نقطه روشنایی، نگهداری و به‌روزرسانی ۱۶۲ کیلومتر روشنایی موجود در طول محورهای استان از دیگر اقدامات شاخص استان بوده است، و از سوی دیگر با تشکیل اکیپ‌های نظارت روشنایی، به‌صورت روزانه وضعیت روشنایی در سطح شهرستان‌ها رصد و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در صورت مشاهده نقص و یا خاموشی بلافاصله عملیات رفع نقص انجام‌می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان عنوان کرد: در حوزه حریم راه طی سال گذشته ۲ هزار و ۴۳۸ پرونده بررسی شد که از این تعداد ۵۰۹ مورد مخالفت و برای ۱۰۰۲ مورد مجوز صادر شد.