شناسهٔ خبر: 163885 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اولین جلسه سال ۱۴۰۳؛

۳۷ پرونده در جلسه کمیسیون موافقت اصولی استان تهران مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران؛ مهدی خضری مدیرکل استان ضمن گفتگویی اظهار داشت: در این جلسه بیست و هفت پرونده در خواست موافقت اصولی، ۶ پرونده به جهت درخواست تمدید در اولین جلسه کمیسیون موافقت اصولی اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، در سال جاری ۳۷ پرونده با موضوع موافقت اصولی مجتمع های خدماتی و رفاهی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان تهران؛ مهدی خضری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اظهار کرد: در اولین جلسه کمیسیون موافقت اصولی اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، ۲۷ پرونده در خواست موافقت اصولی، ۶ پرونده به جهت درخواست تمدید از پیش صادر شده و چهار پرونده درخواست صدور پروانه بهره‌برداری مورد بررسی قرار گرفت.

وی هچنین افزود: تمرکز این جلسه بر درخواست های موافقت اصولی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی بود که اعضا با در نظر گرفتن اولویت‌ها بالاخص مباحث ایمنی و در جهت بهبود و ارتقای خدمات در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌ راهی و تسهیل در امور مربوط به حمل و نقل جاده‌ای استان تهران به بررسی موارد مطروحه پرداختند.

گفتنی است در این جلسه که به ریاست مهدی خضری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و در دفتر وی تشکیل شد، معاون توسعه منابع و مدیریت، روسای ادارات حقوقی، بازرگانی، حریم راه و کارشناسان مربوطه حاضر بودند.

مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی، مراکزی هستند که در مسیر جاده‌ها و بزرگراه‌ها قرار دارند و به منظور ارائه خدمات مختلف به رانندگان و مسافران طراحی شده‌اند.

این مجتمع‌ها شامل امکاناتی نظیر رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، پمپ بنزین و گاهی اوقات هتل یا محل استراحت می‌شوند.

هدف از ایجاد این مراکز، فراهم آوردن فضایی امن و راحت برای استراحت و تجدید قوا، تأمین نیازهای اولیه و افزایش ایمنی سفر با کاهش خستگی رانندگان است.