شناسهٔ خبر: 163891 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نمین اعلام کرد؛

جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از شهرستان نمین

لکه گیری آسفالت بوشهر رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نمین از جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، مهدی آزاد رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نمین در بازدید از شرکت‌های حمل ونقل کالا با بیان اینکه این میزان کالا توسط ۲۴ شرکت فعال حمل شده گفت: در این مدت حدود ۴۸ هزار برگ بارنامه نیز صادر شده‌است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۱۲ هزار و ۱۸۹ نفر مسافر نیز از شهرستان نمین به مقاصد مختلف جابه‌جا شده تصریح‌کرد: در این شهرستان ۲ شرکت مسافربری به مردم و مسافران ارائه خدمات می‌کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نمین حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را به‌عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: با حضور ۴۱۰ مورد گشت حریم جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۵۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و متوقف‌شده، ۲۲ مورد درخت‌کاری غیر مجاز جمع آوری و همچنین با اخذ ۲۷ مورد دستور قضائی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی این شهرستان اقدام شده‌است.

آزاد در سال گذشته خط کشی ۲۴۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نمین را یادآور شد و اظهار کرد: در مدت یاد شده با استفاده از ۲ هزار و ۷۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محورهای مواصلاتی این شهرستان توسط راهداران لکه گیری شده‌است.

وی در این مدت از تسطیح و رگلاژ حدود ۳۸۰ کیلومتر از حریم راه و جاده شنی این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مدت راهداران ۱۶۲ کیلومتر عملیات شانه سازی انجام داده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نمین پاک‌سازی ۱۶۴۰ متر مکعب کانال، اصلاح و بازسازی ۱۸۵ شاخه گاردریل، ایمن سازی ۱۱۵ مورد تیرهای روشنایی با دپو خاک‌ریز، رنگ آمیزی ۳۶۰ متر مربع سرعت کاه‌ها، جمع آوری و بازسازی ۲۴۵ عدد تابلوهای فرسوده، شستشوی ۵۴۸۰ عدد تابلو، ریزش برداری ۳۰۰ کامیون، پاک‌سازی ۲۴۲ کیلو متر زباله و حمل ۱۶۲۰ کامیون مصالح را از دیگر اقدامات راهداران در سال گذشته برشمرد.

آزاد با بیان اینکه راهداری شهرستان نمین مسئولیت نگهداری از ۳۶۷ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد، گفت: از این مقدار ۴۵ کیلومتر راه اصلی، ۳۶ کیلومتر راه فرعی، ۱۹۲ راه آسفالته روستایی، ۳۴.۵ کیلومتر راه شنی و خاکی و ۶۰ کیلومتر نیز راه مرزی است.