شناسهٔ خبر: 164012 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح آموزش ایمنی در مدارس حاشیه جاده‌ها و کاربران راه در شهرستان نیشابور

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نیشابور رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای های نیشابور گفت: طرح آموزش ایمنی مدارس حاشیه جاده‌ها در ۵ مدرسه و همچنین ایمنی کاربران راه در ۴ روستای این شهرستان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، مجید مفیدی فر رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیشابور اظهار داشت: این طرح با همکاری پلیس‌راه، آموزش و پرورش، بخشداری و دهیاری روستاها در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد دانش‌آموزان و کاربران راه، آموزش و آگاه‌سازی نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور دانش آموزان و وسایل‌نقلیه کشاورزی در جاده‌ها و خطرات ناشی از بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و ترافیکی اجرا شده‌است.

وی افزود: با حضور کارشناسان در مدارس و مساجد روستا، آموزش‌ها به‌صورت حضوری و چهره به چهره انجام می‌گیرد و دانش آموزان نیز با شیوه صحیح و ایمن رفت و آمد به مدرسه آشنا و به موتور سیکلت سواران و دارندگان وسایل‌نقلیه کشاورزی هم آموزش‌هایی در خصوص تردد در جاده‌ها ارائه می‌شود که در این طرح دانش آموزان ۵ مدرسه حاشیه راه همراه با مربیان آنها و کاربران راه در ۴ روستا از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نیشابور بیان کرد: همراه با این آموزش‌ها ، کاورهای شب رنگی گذربان مدارس، تابلوهای ایست، کیف‌های شبرنگی، لوازم و تحریر، کارت‌های بازی با موضوع ایمنی راه به دانش آموزان و بروشورهای ایمنی برای خانواده‌ها بین دانش آموزان توزیع شد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در آموزش‌های ایمنی کاربران راه در مساجد نیز، لباس‌های شبرنگ دار، کلاه ایمنی، شبرنگ برای موتورسیکلت‌ها ، شبرنگ‌هایی مخصوص وسایل نقلیه کشاورزی و وانت‌بارها بین کاربران جاده نیز توزیع شد.

وی با بیان اینکه ایمن سازی فیزیکی مدارس در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌باشد افزود: اجرای طرح‌های ایمن سازی مدارس و کاربران راه‌بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از آن، تعداد دانش‌آموزان، تعداد وسایل‌نقلیه کشاورزی، وانت‌بارها و جمعیت روستاهای حاشیه راه و مخاطرات احتمالی از قبیل سرعت غیر مجاز در محورهای مواصلاتی تعیین می‌شود.

مفیدی فر رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نیشابور در پایان خاطرنشان کرد: با نصب تابلوهای محدودیت سرعت، سبقت ممنوع، خط کشی عابر پیاده، نصب سرعتکاه و رنگ آمیزی آنها و همچنین نصب چراغ چشمک زن به‌منظور آرام سازی ترافیک، ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان و کاربران راه در محدوده مدارس و روستاها فراهم شده‌است.