شناسهٔ خبر: 164059 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کارگروه امور زیربنایی استان خوزستان مطرح شد؛

بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی برای ساخت مسکن

ببینید| نخستین جلسه کارگروه امور زیر بنایی خوزستان در سالجاری مدیر کل راه و شهرسازی گفت: برای ساخت مسکن از تمام ظرفیت های مردمی بهره می گیریم و این مهمترین راهبرد کارگروه امور زیربنایی در سال‌جاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، جلسه کارگروه امور زیر بنایی استان به ریاست محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان و با حضور مسعود بیات منش، مدیر کل راه و شهرسازی استان (دبیر کارگروه) و دیگر اعضا در محل سالن جلسات استانداری در محل سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری برگزار شد.

مسعود بیات منش، مدیر کل راه و شهرسازی در این نشست اظهار داشت: کارگروه امور زیربنایی زیرمجموعه شورای برنامه‌ریزی استان و وظیفه آن تصویب طرح‌های کلان از حوزه‌های مختلف شهرستانی ازجمله در بخش صنایع، کشاورزی، مسکن و موارد متعدد دیگر است.

وی تأکید کرد: بر اساس قانون، اجرای مصوبات شورای برنامه‌ریزی به‌عنوان شورایی مهم و تصمیم گیر از سوی همه دستگاه‌ها الزام دارد.

بیات منش ادامه داد: وظایف کارگروه امور زیر بنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش و محیط‌زیست، بررسی و ارائه پیشنهاد در زمینه طرح‌های توسعه عمران شهری، اجرای آیین‌نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تأسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها و طرح‌های جامع شهرهاست.

مدیر کل راه و شهرسازی در این نشست گفت: طرح‌های مصوب در این کارگروه، باید به تائید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برسد و سپس از طریق اداره کل راه و شهرسازی به متقاضیان مربوطه ابلاغ و با رعایت موازین قانونی ازجمله حریم مصوب راه‌ها اجرایی می‌شود. 

وی مهمترین دستور کارهای مطرح شده در این جلسه را در خصوص مطالعات مکان یابی شهرک های مسکونی در شهرستان دزفول در راستای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین ساخت و ساز های درون و خارج از حریم شهرهای استان مطرح کرد.

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان نیز در ابتدای جلسه با اشاره به نگاه ویژه دولت به مقوله مسکن است که بی شک استفاده از ظرفیت های مردمی و تعاونی ها شتاب انجام این ابر پروژه در استان را بالا خواهد برد.

وی با اشاره به توان تعاونی های و سرمایه دار ها و همچنین شرکت های فناور و دانش بنیان در شتاب دهی و ارتقا کیفی ساخت مسکن در استان افزود: باید تمام تلاش خود را برای بکارگیری از توان و ظرفیت های مردمی در سطح استان بالا برد و کارگروه زیربنایی با تسهیل گری و تسریع در انجام اقدامات مناسب و برنامه ریزی و تدوین سند راهبردی مشارکت مردم در پروژه های عمرانی استان علی الخصوص مسکن علاج بخشی در خصوص بالابردن سرعت و کیفیت پروژه ها خواهد بود.

معاون استاندار در این جلسه اظهار کرد: کارگروه امور زیربنایی در سال جاری در حوزه های مختلف عمرانی با جدیت وارد عمل خواهد شد و چالش های اساسی در حوزه های مختلف عمرانی را واکاوی خواهد کرد.

وی در ادامه به موضوع ساخت و ساز های غیرمجاز در سطح استان اشاره کرد و افزود: با هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و نظارتی در سال گذشته اقدامات خوبی در خصوص مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در استان بودیم و امسال نیز جدی تر و بدون اغماض در این خصوص اقدام خواهیم کرد.