شناسهٔ خبر: 164063 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جهش ۲۲ پله‌ای فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

طالبان - راه و شهرسازی فارس مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: مجموعه اقدامات و فعالیت های انجام شده در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن سبب شد که این استان از رتبه ۳۱ کشور در سال ١٤٠٠ به رتبه ۹ در میان سایر استان های کشور قرار گیرد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،(فارس)، محمود رضا طالبان گفت: تا اواخر سال ۱۴۰۰ در استان فارس فقط ۴۰۰ هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن آماده شده بود که طی ۲ سال گذشته تاکنون با احتساب شهرکهای جدید این میزان به بیش از هشت هزار هکتار رسیده است.

وی ادامه داد: استان فارس در بحث مهیا سازی زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در رتبه نخست قرار دارد، بیشترین توافقات در بحث تامین زمین نیز در این استان انجام شده است.

طالبان تظهار کرد: همچنین بیشترین میزان آماده سازی زمین برای اجرای این طرح نیز در استان فارس در حال انجام است و حدود ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین آماده سازی شده یا در مراحل مختلف آماده سازی قرار دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: تاکنون در استان برای ۱۰۵ هزار نفر تمام مراحل آماده سازی زمین شامل نقشه برداری، طراحی فاز یک، طراحی فاز ۲ و ماده ۱۱ آن انجام شده است.