شناسهٔ خبر: 164085 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

لغو مرخصی‌ همه کارکنان راهداری یزد در پی صدور اخطار سطح نارنجی هواشناسی تا اطلاع ثانوی

جلسه ستاد مدیریت بحران استان یزد در جلسه ستاد مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد که با حضور مدیرکل برگزار شد، لغو کلیه مرخصی‌های کارمندان در پی صدور اخطار سطح نارنجی از سوی اداره هواشناسی، به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، جواد ذاکر از برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران این اداره کل خبر داد و گفت: این جلسه با توجه به اخطار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان در خصوص بارندگی در سطح استان، با حضور محمد رستگاری مدیرکل، معاونین و روسای ادارات تابعه و ستادی تشکیل شد.

مسئول مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: در جلسه فوق که پیرو جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی، فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان برگزار شد، اعضای حاضر گزارشی از اقدامات انجام شده پس از بارندگی‌های اولین روزهای نوروز ۱۴۰۳ را ارائه کردند.

ذاکر اذعان کرد: معاونین راهداری و فنی و راه های روستایی این اداره کل گزارش‌هایی پیرامون آخرین وضعیت راه‌ها، آمادگی ماشین‌آلات و تجهیزات، بازدیدهای مشترک انجام شده با کارشناسان مدیریت بحران استان، نقاط و محورهای حساس حوزه استحفاظی و وظایف مربوط به ادارات در زمان بحران بارندگی ارائه کردند.

وی تصریح کرد: در جلسه مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، مقرر شد مرخصی کلیه کارمندان تا اعلام پایان سطح نارنجی از سوی هواشناسی، لغو و همه نیروها در آماده‌باش کامل به سر خواهند برد. همچنین گشت‌های و تیم‌های عملیاتی راهداری در طول محورهای مواصلاتی مستقر و آخرین وضعیت راه‌ها را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

این مسئول یادآور شد: مقرر شد ستاد مدیریت بحران اداره کل در محل مرکز مدیریت راه‌ها به منظور رصد لحظه‌به‌لحظه وضعیت راه‌ها، ترافیک و تردد عبوری و اخذ تصمیمات فوری جهت اقدام به‌موقع، تشکیل شود.

مسئول مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد تأکید کرد: شناسایی امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات بخش خصوصی و پیمانکاران جهت بهره‌گیری از آن‌ها در شرایط اضطرار، تعامل با فرمانداران و ستاد بحران شهرستان‌ها، انسداد مسیرها، جلوگیری از تردد خودروها در صورت بروز حادثه در سطح راه‌ها و پیش‌بینی علائم و تجهیزات مورد نیاز از دیگر مصوباتی است که در جلسه ستاد مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، مطرح شد.