شناسهٔ خبر: 164108 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی

آسفالت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیر این اداره کل گفت: ۱۹۶ کیلومتر از راه های روستایی و فرعی خراسان شمالی با ۳ هزار و ۷۸۵ میلیارد ریال اعتبار طی سال گذشته احداث، بهسازی و روکش آسفالت شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۳۷ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: در سال گذشته ۵۳ کیلومتر راه روستایی با ۲ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال اعتبار احداث و آسفالت و ۱۴۳ کیلومتر راه روستایی و فرعی با هزار  و ۶۶۳  میلیارد ریال اعتبار بهسازی و روکش آسفالت شد.

مشتری اظهار کرد: در شهرستان فاروج ۱۲.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای آق چشمه، زینکانلو، محمدآباد و احسان آباد)، در شهرستان بجنورد ۹.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای ایوب، یزدان آباد و حسن آباد) و در شهرستان بام و صفی آباد ۷.۷ کیلومتر راه روستایی ( محورهای بانی در و زنفت) احداث و آسفالت شده است.

این مسئول میزان احداث و آسفالت راه های روستایی در شهرستان شیروان را ۶.۶ کیلومتر در روستاهای جنگاه، علی محمد، پیره و سنجد برشمرد و تصریح کرد: ۶.۵ کیلومتر محورهای روستاهای سرچشمه، دنج، سرخ قلعه و اردوغان در شهرستان اسفراین احداث و آسفالت شد.

وی گفت: همچنین احداث و آسفالت راه های روستاهای کلاته شور و قراجه رباط به طول ۴.۵ کیلومتر در شهرستان جاجرم و محور روستایی حاج غلامرضا به طول ۲.۶ کیلومتر در شهرستان مانه از دیگر اقدامات سال گذشته است.

مشتری ادامه داد: در شهرستان راز و جرگلان ۱.۷ کیلومتر راه روستاهای گرکز و دویدوخ و در شهرستان گرمه ۱.۳۵ کیلومتر راه روستای اسلام آباد احداث و آسفالت شد.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی ۲ هزار و ۷۳۷ خانوار روستایی طی سال گذشته از راه آسفالته بهره مند شدند.

مشتری درباره بهسازی روکش راه های روستایی و فرعی نیز تصریح کرد: طی سال گذشته در شهرستان های بام و صفی آباد ۳۰.۶ کیلومتر، اسفراین ۲۳.۶ کیلومتر، شیروان ۱۹.۵۵ کیلومتر و بجنورد ۱۷.۹ کیلومتر راه روستایی و فرعی روکش آسفالت شده است.

این مسئول اضافه کرد: بهسازی و روکش آسفالت راه های روستایی و فرعی در شهرستان راز و جرگلان به طول ۱۶.۵ کیلومتر، شهرستان جاجرم به طول ۱۲ کیلومتر، شهرستان مانه ۹.۵ کیلومتر، شهرستان سملقان ۶.۹ کیلومتر، شهرستان فاروج ۳.۶ کیلومتر و شهرستان گرمه ۳.۴ کیلومتر از دیگر اقدامات این اداره کل در سال گذشته است.