شناسهٔ خبر: 164146 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۳۳۶ میلیون تردد سال گذشته در جاده‌های استان اصفهان ثبت شد

بيش از 336 ميليون تردد سال گذشته در جاده‌هاي استان اصفهان ثبت شد مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به جمع بندی اطلاعات تردد ثبت شده در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ توسط سامانه های پلاک خوانی و تردد شماری برخط در محورهای مواصلاتی استان، متوسط تردد ساعتی در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ به ۳۸۲ خودرو در ساعت رسیده است که نسبت به ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(اصفهان)، مریم تاکی مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان عنوان کرد: مجموع تردد ثبت شده از پلاک‌های مشاهده شده توسط سامانه های ثبت تخلف عبور و مرور تعداد ۳۳۶ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۹۳۰ خودرو و مجموع تردد خودروهای پلاک استان اصفهان در سایر استان‌ها تعداد ۳۶۸ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۴۱۹ پلاک است.

وی تصریح کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ مربوط به روز  ۲۲ شهریور  با تردد ۱ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۸۴۲ خودرو و کمترین تردد در تاریخ ۲۸ فروردین ماه با تردد ۱۹۱ هزارو ۱۵۵ وسیله نقلیه بوده است. همچنین ساعت اوج تردد روز یکشنبه ۱۷ دی ماه ساعت ۷ تا ۸ با تعداد ۷ هزار و ۲۱۹ تردد در ساعت گزارش شده است. 

تاکی با اشاره به افزایش ۱۰درصدی میزان تردد ورودی به استان و همچنین افزایش ۸ درصدی تردد خروجی استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ بیان کرد: تعداد تردد ورودی به استان از  ۳۱میلیون و ۶۹۴ هزارو ۴۳۸ تردد در ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ به  ۳۴ میلیون و ۸۰۷ هزارو ۳۵۳ و خروجی از استان از  ۳۲ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۷۸۷ تردد به ۳۵ میلیون و ۱۷۷ هزارو ۱۰۶ در ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ رسیده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان افزود: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان اصفهان، فلاورجان، شهرضا، تیران و کرون و شاهین شهر و میمه به ثبت رسیده است. بیشترین متوسط سرعت به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان دهاقان، نطنز، زرین شهر، کاشان و شاهین شهر و میمه به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای اصفهان-بهارستان(رفت و برگشت)، آزادراه اصفهان- زرین شهر(فلاورجان)(رفت و برگشت)، اصفهان – شهرضا (سه راهی مبارکه)(رفت و برگشت)، نجف آباد – تیران (رفت و برگشت)، کمربندی شرق اصفهان (جاده نائین – سپاهان شهر)(رفت و برگشت)و اصفهان – مورچه خورت (پلیس راه) (رفت و برگشت) گزارش شده است.

تاکی در خصوص تردد ناوگان سنگین در محورهای مواصلاتی استان اصفهان نیز گفت: بیشترین درصد تردد به ترتیب در محورهای خور – انارک(خور – سه راهی جندق)(رفت و برگشت)، رامشه – ابرکوه (رفت و برگشت)، نائین - انارک(رفت و برگشت)، میمه دلیجان (میمه) (رفت و برگشت )، انارک – خور (سه راهی جندق - خور)(رفت و برگشت)، و کاشان – بادرود (رفت و برگشت) ثبت شده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان ادامه داد: بیشترین درصد متخلف سرعت نیز در محورهای اصفهان – مورچه خورت (پلیس راه) (رفت و برگشت)، اصفهان- زرین شهر (فلاورجان) (رفت و برگشت)، شاهین شهر- اصفهان(آزادراه معلم) (رفت و برگشت)، آزادراه قم – کاشان (مشکات - کاشان)(رفت و برگشت) و نائین -عقدا (نائین) (رفت و برگشت) ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۵۸ درصد از پلاک های مشاهده شده در استان در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ مربوط به تردد پلاک های بومی بوده  است، افزود:  پلاک های استان های تهران، فارس،چهارمحال بختیاری، یزد و کرمان به ترتیب با ۹ ،۷، ۵، ۳ و ۲ درصد بیشترین سهم تردد غیر بومی را در استان اصفهان داشته اند.

تاکی تصریح کرد: پراکنش خودروهای پلاک اصفهان به ترتیب در استانهای قم، تهران، مرکزی، چهارمحال بختیاری و فارس به ترتیب ۹ ، ۷، ۴، ۴ و ۳ درصد است. 

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان عنوان کرد: پلاک غیربومی در ۱۲ ماهه سال جاری ماندگاری بیش از ۱ روز در استان اصفهان داشته اند و سهم ماندگاری ۱ تا ۲ روز ، ۲ تا ۳ روز ، ۳ تا ۴ روز و ۴  تا ۵ روز  برای خودروهای غیر بومی به ترتیب ۷، ۵، ۴ و ۳ درصد بوده است.