شناسهٔ خبر: 164160 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۲۵ میلیون تردد در ایام طرح نوروزی در جاده‌های استان اصفهان ثبت شد

بیش از ۲۵ میلیون تردد در ایام طرح نوروزی در جاده‌های استان اصفهان ثبت شد معاون فنی و راه روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از ثبت ۲۵ میلیون تردد در جاده های استان اصفهان از ابتدای طرح نوروز تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان), سعید خدابخشی، معاون فنی و راه روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به جمع بندی اطلاعات تردد ثبت شده از ابتدای طرح نوروز تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ توسط سامانه های پلاک خوانی و تردد شماری برخط در محورهای مواصلاتی استان، متوسط تردد ساعتی در ۲۱ روز منتهی به ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ به ۳۹۴ خودرو در ساعت رسیده است.

معاون فنی و راه روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان عنوان کرد: مجموع تردد وسایل نقلیه در ورود و خروج محور های استان از ۴ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۴۶۶  تردد از ابتدای طرح نوروز سال گذشته به ۴میلیون و ۶۷۷هزار و ۴۷۴ تردد در سال جدید رسیده است که حدود ۴ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد:  مجموع تردد ثبت شده از پلاکهای مشاهده شده توسط سامانه های ثبت تخلف عبور و مرور تعداد ۲۵میلیون ۴۵۰هزار و ۳۹۸ خودرو و مجموع تردد خودروهای پلاک استان اصفهان در سایر استانها تعداد ۲۴میلیون و ۱۸۰هزار و ۶۴۰ پلاک است.

خدابخشی با اشاره به اینکه اوج تردد ساعتی مربوط به دو شنبه ۱۳ فروردین ماه، ساعت ۲۰ تا ۲۱ با تعداد ۵۴۳۰  تردد در ساعت گزارش شده است، بیان کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه از ابتدای طرح نوروز تا ۱۵ فروردین ماه مربوط به هشتم فروردین‌ماه با تردد یک میلیون و ۲۶۶هزارو ۴۹ خودرو و کمترین تردد در روز اول فروردین ۱۴۰۳ با تردد ۸۸۶هزار و ۴۰۲ وسیله نقلیه بوده است.  

معاون فنی و راه روستایی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: تعداد تردد ورودی به استان از ۲میلیون و ۷۱۵هزارو ۳۶ تردد در طرح نوروزی سال گذشته به  ۲میلیون و۳۷۸هزار و ۹۲۴ و خروجی از استان از  ۲میلیون و ۶۷۰هزار و ۷۴  تردد به  ۲میلیون و ۳۳۷هزار و ۴۰۱ از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ رسیده است که به ترتیب نسبت مشابه سال گذشته حدود  ۱۲ و ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان اصفهان، فلاورجان، شهرضا، کاشان، نجف آباد و نطنز به ثبت رسیده است. بیشترین متوسط سرعت به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان اردستان، گلپایگان، نطنز، دهاقان و شهرضا به ثبت رسیده است.

خدابخشی در خصوص محورهای پرتردد استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۳ نیز گفت: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای اصفهان-بهارستان(رفت و برگشت)، آزادراه اصفهان- زرین شهر(فلاورجان)(رفت و برگشت)، اصفهان – شهرضا (سه راهی مبارکه)(رفت و برگشت)، آزادراه نطنز - کاشان (رفت و برگشت)، کمربندی شرق اصفهان (جاده نائین – سپاهان شهر)(رفت و برگشت)و نجف آباد – تیران (رفت و برگشت) گزارش شده است.

معاون فنی و راه روستایی استان اصفهان ادامه داد: بیشترین درصد متخلف سرعت نیز در محورهای اردستان – نطنز (آزادراه کنار گذر شرقی) (رفت و برگشت)، اردستان – نائین (سه راهی اردستان) (رفت و برگشت)، خمین– گلپایگان (رفت و برگشت)، گلپایگان – خوانسار (وانشان) (رفت و برگشت) و اصفهان – شهرضا (رفت و برگشت) ثبت شده است.

وی با بیان اینکه  ۴۸  درصد از پلاک های مشاهده شده در استان از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳  مربوط به تردد پلاک های بومی بوده  است، افزود: پلاک های استان های تهران، فارس، چهارمحال بختیاری، مازندران و یزد به ترتیب با ۱۹ ،۵، ۵، ۲ و ۲ درصد بیشترین سهم تردد غیر بومی را در استان اصفهان داشته اند.

خدابخشی تصریح کرد: پراکنش خودروهای پلاک اصفهان به ترتیب در استانهای قم، تهران، چهارمحال بختیاری، فارس و مازندران به ترتیب ۸ ، ۶، ۴، ۴ و ۳ درصد است. 

معاون فنی و راه روستایی استان اصفهان عنوان کرد: پلاک غیربومی در ابتدای طرح نوروزی تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ماندگاری بیش از ۱ روز در استان اصفهان داشته اند و سهم ماندگاری ۱ تا ۲ روز ، ۲ تا ۳ روز ، ۳ تا ۴ روز و ۴  تا ۵ روز  برای خودروهای غیر بومی به ترتیب ۱۳، ۹، ۷ و ۵ درصد بوده است.