شناسهٔ خبر: 164185 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است

احداث 814 کیلومتر بزرگراه نیاز استان اردبیل / بیش از 75 درصد پروژه های بزرگراهی فعال هستند معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل از نیاز استان اردبیل به احداث ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با حضور در برنامه مشترک رادیویی "اوز اوزه" اظهار کرد: با توجه به اینکه توسعه همه جانبه استان، بدون توسعه زیر ساخت های آن و مهم تر از همه توسعه بزرگراهها مقدور نمی باشد، لذا در راستای تحقق این هدف و همچنین تردد ایمن در راههای استان، بر اساس پژوهش و مطالعات انجام گرفته در معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی، استان اردبیل نیازمند ۸۱۴ کیلومتر بزرگراه است.

وی گفت: با توجه به شکل جغرافیایی استان اردبیل در تقسیمات سیاسی کشور، طول راه‌ها در کریدور شرقی – غربی استان حدود ۹۰ کیلومتر می باشد که مسیر منتهی به استان گیلان با بهره برداری از تونل شمالی حیران و در مسیر منتهی به غرب از محدوده نیر به سمت سراب تکمیل و نواقصات در این کریدور مرتفع شده و اتصال استانهای آذربایجان شرقی و غربی به استانهای شمالی کشور برقرار است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: با توجه به نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، احداث، تکمیل و توسعه پروژه های بزرگراهی به عنوان پیشران پیشرفت و توسعه استان در اولویت برنامه های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل قرار دارد.

یوسف زاده در ادامه این برنامه مشترک رادیویی اظهار کرد: بهره برداری از ۱۷ کیلومتر پروژه بزرگراهی مسیر مهم و راهبردی اردبیل به سرچم در اواخر اسفند ماه سال گذشته و آستانه سال جدید، خدمت ماندگار دیگری از راه و شهرسازی استان اردبیل به مردم عزیز و مسافرین نوروزی بود.

وی گفت: این بزرگراه ۱۷۸کیلومتری با گذر از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و زنجان در منطقه سرچم به شریان آزادراهی کشور متصل و کوتاهترین و سریع ترین مسیر ارتباطی مرکز استان به پایتخت و مرکز کشور است.

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه به پروژه‌های در دست اجرای راهسازی اشاره کرد و گفت: احداث تونل دوم گردنه حیران به طول ۷۳۰ متر ، احداث باند دوم اردبیل – سرچم به طول ۹۰ کیلومتر ، احداث باند دوم رضی – امیرکندی و گرمی – بیله سوار به طول ۶۵ کیلومتر و احداث باند دوم پارس آباد – سربند – مشگین شهر به طول ۶۰ کیلومتر بخ عنوان پروژه های مهم و بزرگراهی در دست اقدام استان است.

یوسف زاده در پایان ضمن تشکر و قدردانی از اهتمام استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرکل راه و شهرسازی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به حوزه مهم راه و توسعه بزرگراه‌ها گفت: بیش از ۷۵ درصد پروژه‌های بزرگراهی در استان فعال هستند و برای تکمیل و بهره برداری از سایر پروژه های اولویت دار بزرگراهی و رسیدن به برنامه هدف در استان اردبیل نیازمند جذب ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.