شناسهٔ خبر: 164194 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

گام های اساسی در بهسازی، ایمن سازی و نگهداری راه‌های استان بوشهر در دولت سیزدهم

گام های اساسی در بهسازی، ایمن سازی و نگهداری راههای استان بوشهر در دولت سیزدهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر اقدامات اساسی در زمینه بهسازی، ایمن سازی و نگهداری راههای استان در دولت سیزدهم را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر اقدامات اساسی در زمینه بهسازی، ایمن سازی و نگهداری راههای استان در دولت سیزدهم را تشریح کرد.

اخترشناس در نخستین جلسه سه شنبه های پاسخگویی طی سال جاری که در سالن شماره ۲ استانداری برگزار شد، گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبار مصوبات دومین سفر استانی رییس جمهور به این استان اختصاص یافته که طرح‌های مهمی در دست ساخت است.

وی مصوبه های سفر دوم رئیس جمهور در عرصه طرح‌های راهداری و ایمنی جاده‌ای استان بوشهر را اعلام و خاطرنشان کرد: این اعتبار از سه محل استانی، شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت تأمین می‌شود که تاکنون ۷۰ درصد اعتبارات استانی تخصیص یافته و دیگر اعتبارات در حال پرداخت شدن است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اضافه کرد: همه طرح‌های مصوب سفر دوم رئیس جمهور در حوزه راهداری و ایمنی جاده‌ها قرارداد آن منعقد شده و در حال اجرا است که بخشی از آن افتتاح شد و مابقی در سال جاری تکمیل می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اخترشناس بیان کرد: در سفر اول رئیس جمهور در سال ۱۴۰۱ به استان بوشهر ۳۷ میلیارد تومان برای طرح‌های راهداری مصوب و همه اعتبارات آن تخصیص یافت که مصوبات آن اجرایی شد.

 احداث ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی در دولت سیزدهم

اخترشناس از احداث و بهسازی ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی در بوشهر از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: این اقدامات نشان از عزم جدی این دولت در توسعه راه‌های روستایی و محرومیت‌زدایی است.

وی افزود: بوشهر با شاخص ۹۸ درصدی از استان‌های پیشگام در راه دسترسی مناسب روستایی است در حالی که میانگین کشور ۸۱ درصد به شمار می رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تصریح کرد: پرونده راه دسترسی آسفالته روستاهای ۵۰ خانوار به بالای استان بوشهر در دولت سیزدهم با طرح محور ریز- سرچشمه پس از ۱۰ سال رکود در هفته دولت ۱۴۰۱ بسته شد.

اخترشناس با بیان اینکه اولویت فعلی تکمیل آسفالت راه دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار است ادامه داد: تکمیل آسفالت راه دسترسی به هفت روستا معادل ۷۴ کیلومتر در دستور کار یا تأمین اعتبار است.

وی عنوان کرد: ۳۸ پروژه راه روستایی بوشهر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

جابه‌جایی بیش از ۹ میلیون تن کالا از استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: سال گذشته ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن جابه‌جایی کالا در استان ثبت شد که بیانگر افزایش ۵ درصدی و نشانگر رونق و بهبود شاخص‌های اقتصادی استان بوده و همچنین جابه‌جایی ۱۰۲ هزار تن کالاهای اساسی توسط ناوگان باری بوشهر ثبت شد.

وی افزود: عمده کالاهای جابه‌جا شده از مبدا استان شامل ۵۳ درصد مواد شیمیایی، ۲۱ درصد مواد ساختمانی و معدنی و ۱۳ درصد کالاهای کشاورزی و دامی بوده است.

اخترشناس با اشاره به جابه‌جایی پنج میلیون و ۳۱ هزار مسافر در سال گذشته و افزایش ۲۱ درصدی در این زمینه عنوان کرد: ۷۵ درصد جابه‌جایی با اتوبوس، ۲۴ درصد با مینی بوس و یک درصد سواری بوده است.

افزایش هفت درصدی ترددهای جاده ای در استان بوشهر

وی ادامه داد: ترددهای جاده‌ای استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، هفت درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر عنوان کرد: ۱۵۷ میلیون و ۱۸۰ هزار تردد خودرو در سال ۱۴۰۲ در استان بوشهر ثبت شده است.

اخترشناس اظهار کرد: اجرای پویش چشم به راهیم برای سومین سال و اقدامات آموزش رانندگی ایمن، فرهنگ سازی در راستای ترغیب رانندگان به استراحت در سفرهای طولانی که تأثیرگذار بود و با استقبال مسافران مواجه شد.

وی اضافه کرد: در طرح نوروزی از طریق سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، تردد خودرو در محورهای ورودی و خروجی استان مشابه پارسال بود و تردد در محورهای درون استانی معادل ۱۱ میلیون خودرو بود که ۵ درصد افزایش داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر عنوان کرد: با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد.

اخترشناس عنوان کرد: ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند.

وی ادامه داد: ۶۰ ترددشمار، ۱۹ دوربین نظارت تصویری، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است.

افزایش تولیدات رسانه ای روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان

در حاشیه این نشست خبری، مسئول روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر از ارتقای تولیدات رسانه ای این مجموعه طی یکسال اخیر خبر داد و از انعکاس مستمر و مناسب آن توسط اصحاب رسانه تقدیر کرد.

مجتبی احمدی گفت: طی یک سال گذشته تولید ۳۷۴ خبر،  ۵۲ برنامه مشارکتی در صداوسیمای مرکز بوشهر با عنوان صدای راهبران و سیمای راهبران، تولید ۱۵۹ اینفوگرافیک و عکس نوشته، ۱۰ موشن گرافیک آموزشی و ۱۲ نشریه الکترونیک ماهیانه از مهمترین دستاوردهای این حوزه بوده که نسبت به سنوات قبل ۵ برابر و برخی موارد تا ۱۰ برابر افزایش داشته است.

احمدی افزود: بخش عمده تولیدات روابط عمومی خصوصا خبرها، اینفوگرافیک ها و موشن گرافی ها توسط اصحاب محترم رسانه بازنشر شد که باعث اطلاع رسانی موثر و مناسب خدمات این اداره کل در میان افکار عمومی شد، از این رو بابت همکاری صمیمانه اهالی رسانه استان بوشهر سرتعظیم فرود می آوریم.

وی ابراز امیدواری کرد: در راستای ارتباط مستمر با رسانه ها، طی سالجاری به صورت فصلی نشست های خبری مدیران این اداره و تور بازدید از پروژه ها برگزار خواهد شد.