شناسهٔ خبر: 164281 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کارگروه تخصصی بازآفرینی شهری مشهد تشکیل شد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اولین جلسه کارگروه تخصصی بازآفرینی شهری مشهد به ریاست رییس اداره راه و شهرسازی مشهد و با حضور اعضا تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، رضا ناصری تاجور در اولین جلسه کارگروه تخصصی بازآفرینی شهری مشهد که با حضور کارشناسان و نمایندگان شهرداری های مناطق و زیباییان نماینده اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری در سالن شهید زین العابدین زاهد مقدم اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: کارگروه تخصصی بازآفرینی شهری مشهد در راستای تاکید مدیر کل راه و شهرسازی و فرماندار مشهد به صورت تخصصی برگزار می شود، تا بتواند با رصد مسائل و مشکلات نسبت به رفع موانع و تبادل نظر در خصوص نوسازی مسکن، عملکرد شهرداری ها و... و. در جهت تحقق سهم شهرستان مشهد در حوزه نهضت ملی مسکن اقدام کند.

وی افزود: اهتمام دولت سیزدهم بر تکمیل و اتمام نهضت ملی مسکن متمرکز است در این راستا تمامی مسئولان مرتبط با این موضوع باید نسبت به احصاء مسائل و مشکلات تا حصول نتیجه اقدام کنند.

به گفته ناصری تاجور مشهد و حومه (ملک آباد و رضویه) در طرح نهضت ملی مسکن، ۴۹ هزار و ۶۷۸ متقاضی حایز شرایط دارد که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۶۴ متقاضی تایید نهایی شده اند.

این نشست با محوریت موضوع نوسازی مسکن و در محورهای عملکرد شهرداری ها در ثبت پروانه های صادره، بسته تشویقی نوسازی مسکن و بسته های تخفیف مالی به شهروندان ساکن محلات هدف و ناکارآمد شهری برگزار شد، چالش ها و مشکلات در این حوزه مطرح و راهکارهای رفع این چالش ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.