شناسهٔ خبر: 164305 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

تخلیه و بارگیری بیش از ۲۴۷ هزار تن کالا در راه‌آهن زاگرس

راه آهن زاگرس مدیرکل راه‌آهن زاگرس میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا در این پایانه ریلی را ۲۴۷ هزار و ۴۵۶ تن اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن زیودار، مدیرکل راه‌آهن زاگرس با اشاره به تخلیه و بارگیری ۲۴۷ هزار و ۴۵۶ تن کالا در راه‌آهن زاگرس در سال ۱۴۰۲، گفت: از این رقم ۱۷۶ هزار و ۵۸۱ تن کالا، بارگیری و ۷۰ هزار و ۸۷۵ تن کالا تخلیه شده است.

وی افزود: باتوجه‌به اینکه میزان بارگیری کالا در سال ۱۴۰۱، ۱۳۶ هزار و ۵۳۰ تن ثبت شده است، مقایسه آمارها رشد ۴۹ درصدی در سال ۱۴۰۲ را نشان می‌دهند.

زیودار میزان تخلیه کالا در ۱۴۰۱ را ۵۶ هزار و ۶۵۰ تن اعلام کرد و ادامه داد: این رقم در سال ۱۴۰۲ با رشد ۲۵ درصدی به ۷۰ هزار و ۸۷۵ تن رسید.

مدیرکل راه‌آهن زاگرس تعداد واگن‌های بارگیری در ۱۲ماهه پارسال را ۲ هزار و ۸۳۴ واگن عنوان و اضافه کرد: باتوجه‌به اینکه این رقم در سال ۱۴۰۱، ۲ هزار و ۱۱۰ واگن بوده است، مقایسه آمارها رشد ۳۴ درصدی در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد.

وی می‌گوید: تعداد واگن‌های بارگیری به‌کارگیری شده در سال ۱۴۰۱، یک هزار و ۳۰ واگن بوده است و این رقم با رشد ۲۵ درصدی به یک هزار و ۳۵۸ واگن در سال ۱۴۰۲ رسید.

زیودار تن کیلومتر خالص ثبت شده در سال ۱۴۰۱ را ۸۹۱ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۱۳۸ کیلومتر اعلام کرد و گفت: این رقم در ۱۲ماهه پارسال به ۹۰۵ میلیون و ۴۸ هزار و ۵۴۸ کیلومتر رسید که گویای رشد ۲ درصدی این شاخص است.

وی افزود: تن کیلومتر مرزی ثبت شده در سال ۱۴۰۱، ۸۴۷ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۲۴۲ بوده است که با رشد یک‌درصدی به ۸۵۲ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۹۹۳ کیلومتر در سال گذشته رسید.

زیودار تن کیلومتر مبدأ-مقصد ۱۲ماهه پارسال را ۹۶ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۳۶۱ کیلومتر اعلام و اضافه کرد: این رقم در مقایسه با سال ۱۴۰۱ که ۸۰ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۷۹۹ کیلومتر ثبت شده است، رشد ۲۰ درصدی نشان می‌دهد.