شناسهٔ خبر: 164371 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

۴درصد باقیمانده کالاهای متروکه در مسیر خروج از بنادر استان بوشهر

شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با عزم و اهتمام ستودنی دستگاه قضایی، ۴درصد باقیمانده از مجموع کالاهای متروکه سنواتی در بنادر این استان در مسیر تعیین تکلیف و خروج از بنادر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، محمد شکیبی نسب در نشست هماهنگی ترخیص محدود کالاهای متروکه سنواتی بنادر استان، با حضور تماری معاون دادستان بوشهر، مدیر کل گمرک بوشهر، رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهار کرد: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر، نگاهی مثبت و سازنده برای تعیین وضعیت کالاهای متروکه سنواتی ایجاد شد، به نحوی که بنادر استان با ترخیص ۹۶ درصد این کالاها در کشور پیشگام هستند.

وی گفت: در زمان انجام سفر رئیس قوه قضاییه ۲ هزار و ۱۲۹ قلم کالای متروکه سنواتی در بنادر این استان وجود داشت که اکنون به ۱۰۰ قلم کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: از مجموع ۱۰۰ قلم کالای باقیمانده ۳۰ مورد توقیفی است که فرایند آن در دستگاه قضایی در حال انجام است.

شکیبی نسب افزود: با حجم قابل توجه کالاهای ورودی به بنادر استان بوشهر می‌طلبد با خروج کالاهای رسوبی سنواتی فرصت برای رونق و درآمدزایی بنادر استان بوشهر انجام شود.

وی اظهار کرد: خدمات‌رسانی شایسته به تجار و صاحبان کالا در گرو فضای کامل برای انبار و بارانداز است که با ترخیص کالاهای رسوبی این مهم به‌خوبی محقق خواهد شد.

شکیبی نسب خاطرنشان کرد: حضور مؤثر دستگاه‌های زیر مجموعه قوه قضاییه استان در بنادر و روند تخلیه و بارگیری کالاها نویدبخش افقی روشن فراروی بنادر است که اداره کل بنادر و دریانوردی استان با تمام توان از ظرفیت ایجاد شده استقبال می‌کند.

وی گفت: با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور تحرک و پویایی لازم در بنادر استان ایجاد شده که بدون تردید برای دستیابی به نتیجه نهایی باید تمام دستگاه‌های ذی‌ربط با حوزه دریا و دریانوردی پای کار باشند.