شناسهٔ خبر: 164406 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

فعال‌سازی ایستگاه باری کرمانشاه و حمل بارهای ریل پسند در سال ۱۴۰۳

سعید ترکی مدیرکل راه‌آهن منطقه اراک از فعال‌سازی ایستگاه باری کرمانشاه و حمل بارهای ریل پسند در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

سعید ترکی، مدیرکل راه‌آهن منطقه اراک در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در راستای جابه‌جایی و حمل کالاهای اساسی و راهبردی و بهره‌گیری از پتانسیل ایستگاه‌های محور غرب، بارگیری گندم از ایستگاه باری کرمانشاه به مقاصد نواحی تهران، جنوب شرق، مشهد، کرمان و شمال ۱ و کانتینر به مقصد بندرعباس در سال ۱۴۰۳ با ۱۹۰ واگن و تناژ ۹۰۰۰ تن آغاز شده است.

وی افزود: باتوجه‌به این موضوع که شاخص حمل در راه‌آهن تن-کیلومتر است، بارگیری گندم و کانتینر به افزایش شاخص تن-کیلومتر عملیاتی در محور غرب منجر شده و این بارگیری در سال جدید به طور مستمر ادامه خواهد یافت.

ترکی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های راه‌آهن، حمایت از صنایع تولیدی است و راه‌آهن منطقه اراک نیز با تمام صاحبان و متقاضیان حمل بار در حوزه استحفاظی خود جهت انتقال بار از جاده به روی ریل و ارسال آن به مقاصد مختلف آماده گفتگو است.

وی یادآور شد: صاحبان بار و واحدهای تولیدی می‌توانند با انتقال بار خود از جاده به ریل سهم عمده‌ای در کاهش ترافیک جاده‌ای ایفا کنند و همچنین باتوجه‌به کاهش چشمگیر مصرف سوخت نسبت به حمل‌ونقل جاده‌ای به کاهش آلودگی هوا کمک کنند.

مدیرکل راه‌آهن منطقه اراک با تأکید بر ضرورت انتقال بار از جاده به ریل گفت: استفاده از حمل‌ونقل ریلی به‌منظور حمل‌ونقل بار در مسافت‌های زیاد به دلیل مزایایی چون ظرفیت بالا، مصرف انرژی و ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی کم، نرخ کرایه مناسب و ایمنی بالا، نسبت به سایر وسیله‌های حمل‌ونقل قابل‌توجیه است.