شناسهٔ خبر: 164407 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام تبریک مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به مناسبت روز معمار

ساختمان فرمانداری بن مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان در پیامی سوم اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار را به جامعه معماران تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، جعفر قزوینیان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در پیامی روز سوم اردیبهشت ماه بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار را به جامعه معماران تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

روز سوم اردیبهشت روز شیخ بهایی یادآور مهندسینی است که تمام عمر خود را در راه اعتلاء و تعمیق فرهنگ و تمدن ایران و احیای معماری ایرانی و اسلامی سپری کردند.

از دیرباز معماری ایرانی اسلامی، صلابت فرهنگ و تمدن این سرزمین را متجلی ساخته و باید بر این مهم اذعان داشت که معماری، هنر واقعیت گرایی است.

شکوفایی تمدن بشر برآیند ایده‌های مهندسین تلاشگر است و سوم اردیبهشت روز بزرگداشت، بزرگ مردی است که پس از گذشت قرن ها، هنوز آثارش دست مایه تحقیق و پژوهش مهندسان و معماران کشورمان است.

 روز معمار فرصتی است تا جایگاه ومنزلت جامعه مهندسین گرامی داشته شود و در این میان بنده این روز را به تمام معماران، مهندسان، متخصصان این هنرغنی، دیرین، ماندگار و همکاران گرامی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان تبریک عرض می کنم و امیدوارم معماران پرتلاش استان همچنان نسبت به ارتقای فرهنگ ایرانی و اسلامی در ساخت و سازها اهتمام داشته باشند.