شناسهٔ خبر: 164423 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

آب‌های جنوب از فردا مواج و متلاطم می‌شود

موج آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز در هفته جاری با افزایش وزش باد و ارتفاع موج همراه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور برای فردا یکشنبه تا ظهر چهارشنبه هشدار زرد دریایی صادر کرده است.

سازمان هواشناسی با اعلام وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱/۵ متر (تأکید بر مناطق دور از ساحل) نسبت به اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی هشدار داده است.

یکشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس و دوشنبه و سه‌شنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و نواحی غربی دریای عمان این شرایط را خواهند داشت.

چهارشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان و تنگه هرمز و نواحی غربی دریای عمان با وزش باد و افزایش ارتفاع موج مواجه می‌شود.

سازمان هواشناسی به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌کند.