شناسهٔ خبر: 164462 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی گیلان:

رفع مشکل زمین برای ساخت مسکن با همکاری سازمان‌ها ونهادهای دولتی امکان پذیر است

گیلان-گفتگوی برنامه دریچه مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف استان نیازمند تامین زمین است، این اقدامات را تشریح و بر ضرورت بسیج ارگان‌ها در اجرای آن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی (گیلان)، محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه‌وشهرسازی گیلان با حضور در برنامه زنده رادیو و تلویزیونی دریچه از صدا و سیمای مرکز گیلان بر ضرورت بسیج همه ارکان برای تأمین زمین نهضت ملی مسکن تأکید کرد و گفت: رفع مشکل زمین برای ساخت نهضت ملی مسکن با همکاری سازمان‌ها و نهادهای دولتی امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن گیلان، عنوان کرد: در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، ۱۹۸ هکتار زمین با کمک دستگاه‌ها شناسایی و مصوب شده؛ خریداری ۵۰ هکتار زمین از مالکین در شهرها نیز با کمک سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار است.

فلاحتگر با اشاره به ساخت افزون بر ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در گیلان، گفت: در حال حاضر ساخت مسکن ملی در ۲۰۶ هکتار زمین به‌صورت انبوه‌ساز و گروه ساخت در شهرهای رشت، بندر انزلی، شفت، سنگر، آستانه‌اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در دست اجراست که از این تعداد ۳۴۹۰ واحد با استفاده از روش‌های نوین و صنعتی ساز در حال اجرا می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از واریز آورده اولیه ۸۵۹۶ نفر از متقاضیان خبر داد و تأکید کرد: طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری، ۵۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری، ۳۶۱۵ واحد در بخش مسکن خود مالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم.

وی مجموع واحدهای در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن گیلان را ۳۵ هزار و ۴۱۹ واحد دانست و اضافه‌کرد: پیشرفت فیزیکی این واحدها بین پنج تا ۹۵ درصد بوده و در صورت واریز به‌موقع آورده، پروژه زودتر به بهره برداری می‌رسد.

فلاحتگر تعداد کل ثبت نامی‌های طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ۲۲۹۶ نفر دانست و از تایید نهایی ۱۰۹۷ نفر خبر داد و بیان کرد: برای ۶۱۴ خانوار تخصیص زمین به ارزش ۵۷۵ میلیارد تومان انجام شده‌است. به‌زودی برای حدود ۱۵۰ خانوار دارای سه فرزند به بالا در شهرستان لنگرود (چاف و چمخاله) تخصیص زمین خواهیم داشت.