شناسهٔ خبر: 164474 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مقابله با ۶ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی استان اصفهان

سرهنگ امیرسعید باقری / اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت: به منظور مقابله با زمین‌خواری با اجرای طرح تشدید حفاظت اراضی، ۶ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی استان در ایام تعطیلات نوروزی رفع تصرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: ۶ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی استان اصفهان در تعطیلات نوروز امسال مورد رسیدگی و رفع تصرف شد.
 
وی مساحت اراضی رفع تعرض شده در این بازه زمانی را ۱۱ هزار و ۶۹۷ مترمربع اعلام کرد و گفت: اراضی فوق با هوشیاری، دقت و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان اصفهان به بیت‌المال بازگردانده شد.
 
سرهنگ باقری ادامه داد: این ۶ فقره شامل رفع تصرف اراضی ملی و دولتی به متراژ هر کدام پنج هزار مترمربع در خمینی‌شهر و گلپایگان، هزار مترمربع در نجف‌آباد، در اصفهان ۲۴۷ مترمربع، در جرقویه ۲۵۰ مترمربع و در نایین ۲۰۰ مترمربع است.
 
وی در ادامه به عملکرد عوامل این یگان در نوروز ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: در این مدت، ۵۸ واحد گشتی عملیاتی خودرویی به‌کارگیری، ۹ هزار و ۲۹۶ نفرساعت گشت‌زنی انجام شده و تعداد بازدید نظارتی، ۲۶ مورد بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان تأکید کرد: عوامل این یگان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اراضی عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند. همچنین به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌دهند.
 
۱۶۹ هزار هکتار از زمین‌های ملی و دولتی واقع در ۱۱۵ شهر استان در ید یگان حفاظت اراضی استان اصفهان قرار دارد.