شناسهٔ خبر: 164507 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن:

بانک پاسارگاد تسهیلات نهضت ملی حدود ۲۰ هزار واحد در ۵ استان را پرداخت می‌کند

خادمیان مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن از تعهد بانک پاسارگاد برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن حدود ۲۰ هزار واحد در ۵ استان فارس، مازندران، گلستان، خراسان رضوی و قزوین خبر داد.

سید احمد خادمیان مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از توافق معاونت مسکن و ساختمان با بانک پاسارگاد برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به بخشی از متقاضیانی که از سوی وزارت راه و شهرسازی معرفی می‌شوند، خبر داد.

مدیرکل دفتر پایش طرح های نهضت ملی مسکن گفت: بانک پاسارگاد طبق توافقی که با معاونت مسکن و ساختمان داشت تعهد کرده است تا تسهیلات ۱۹ هزار و ۳۸۰ واحد خودمالک و ۹۹ ساله نهضت ملی مسکن را  در استان‌های فارس، مازندران، گلستان، خراسان رضوی و قزوین پرداخت کند.

خادمیان توضیح داد: طبق این توافق، بانک پاسارگاد تسهیلات تعداد ۵ هزار واحد خودمالک و ۹۹ ساله متقاضیان استان فارس، ۲۳۸۰ واحد تسهیلات متقاضیان استان مازندران، ۵ هزار واحد متقاضیان مسکن استان گلستان، ۲ هزار واحد متقاضیان مسکن  خراسان رضوی (یکهزار واحد در سطح استان و یکهزار واحد در شهر سبزوار)، ۵ هزار واحد متقاضیان مسکن در استان قزوین را پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های فارس، گلستان، مازندران، خراسان رضوی و قزوین موظف هستند تا نسبت به اصلاح انتخاب بانک پارسارگاد برای پروژه‌های ۹۹ ساله بخشی از متقاضیان مسکن در سطح استان خود اقدام کنند.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: افرادی که در سطح شهرهای استان‌های نامبرده کار ساخت و ساز هم در بافت فرسوده و هم در سایر بافت ها تحت عنوان خودمالک انجام می دهند باید برای دریافت تسهیلات به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام در سامانه برای اخذ تسهیلات ساخت اقدام کنند. همچنین این دسته از متقاضیان در انتهای ثبت‌نام بانک پاسارگارد را به عنوان بانک پرداخت‌کننده تسهیلات انتخاب کنند.

وی ادامه داد: طبق توافق بانک پاسارگاد و معاونت مسکن و ساختمان بانک پاسارگاد آمادگی دارد تا نسبت به پرداخت تسهیلات به این دسته از متقاضیان مسکن در استان های خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قزوین اقدام کند.

خادمیان تاکید کرد: چنانچه متقاضیان مسکن در هنگام ثبت نام در این سامانه و سایر بخش های آن با مشکل مواجه شدند مشکلات خود را  در بخش ارتباط با ما در سامانه نهضت ملی مسکن اعلام کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن  به مشکلات آنها رسیدگی شود.