شناسهٔ خبر: 164514 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع نقطه حادثه خیز خروجی محور کمربندی نیشابور - فیروزه

اداره راهداری نیشابور رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیشابور از رفع نقطه حادثه‌خیز خروجی محور کمربندی نیشابور - فیروزه با نصب تابلو اطلاعاتی با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، مجید مفیدی فر رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیشابور گفت: در راستای رفع نقطه حادثه‌خیز در محور کمربندی خروجی شهرستان‌های فیروزه و قوچان، با پیگیری‌های صورت گرفته، تابلوی بالاسری و پرچمی با اعتبار بالغ بر یک میلیارد تومان در این نقطه نصب شد. 

وی افزود: نصب تابلو و علائم ایمنی در راستای افزایش ضریب ایمنی راه‌ها و ارتقا ایمنی جاده‌های ارتباطی و همچنین کاهش تصادفات جاده‌ای تاثیر به‌سزایی دارد. 

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیشابور بازسازی و نوسازی تابلوهای قدیمی و فرسوده را از جمله دیگر اقدامات این بخش عنوان کرد و افزود: در سال گذشته با هدف صرفه جویی بیشتر و با تلاش راهداران بیش از ۶۰۰ عدد از انواع تابلوهای فرسوده در اثر برخورد وسائل نقله با آن‌ها، در شهرستان بازسازی، رنگ‌آمیزی و در محورهای مواصلاتی نصب شد. 

مفیدی فر در تکمیل مطالب فوق با بیان اینکه نصب تابلوها و علائم ترافیکی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: این علائم شامل تابلوهای اخطاری، اطلاعاتی، مسیر نما، انتظامی و … بوده است. 

وی عنوان کرد: تابلو و علائم ایمنی با اعلام دستورات انتظامی، هشداری، پیش‌آگاهی و هدایت مسیر به رانندگان، نقش بسزایی در ارتقای ایمنی در تردد و کاهش تصادفات جاده‌ای دارد. 

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیشابور در پایان افزود: از اول اسفند سال گذشته تا پایان فروردین سال جاری بیش از ۲۰۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی در محورهای این شهرستان تعمیر شده است.